• 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
 
User avatar
Corporal Clegg
Posts: 41
Joined: Fri 16 May 2014, 13:23

Re: Husregler: TALANGER

Mon 24 Nov 2014, 13:47

Fler förslag.

SVAR PÅ TAL - Mutanten är kvick i tanken och har ett smidigt munläder. Talangen innebär att ett initiativslag framtvingas då någon initierar en social konflikt gent mutanten.

HIT AND RUN - Då mutanten spenderat en manöver för att ta sig fram till någon och SLÅSS, kan denne med ett FLY-slag (med mod -2 för armslängds avstånd) ta sig ut på NÄRA avstånd från striden, utan att spendera någon manöver/handling, alltså i samma runda.
 
User avatar
SEB
Posts: 26
Joined: Mon 18 Aug 2014, 23:16

Re: Husregler: TALANGER

Sun 21 Dec 2014, 18:33

Jag är dåligt inläst på reglerna så om något här är OP eller inte funkar så vill jag veta! Dessa talanger har, som kanske märks, ett tydligt tema...

STADSSKYTT

+1T6 på initiativslag om RP går/kikar runt ett hörn, dörr, fönster etc. och upptäcker en fiende. Fungerar oavsett beväpning. Vem som tar täten är nu en självklarhet.

TAKSKYTT

+1 i skada om RP befinner sig 6m eller mer ovanför målet.Fungerar bara med långdistansvapen som gevär, karbin, pilbåge etc. Kan kombineras med KRYPSKYTT.

ANDNINGSKONTROLL I STRID

RP kan använda en stridsrunda till att sikta med ett vapen (får ej göra något annat under rundan) och får garanterad träff nästa runda även om målet rör på sig. Fungerar endast med någorlunda träffsäkra skjutvapen - ej t.ex. slunga. Kan endast användas efter strid har inletts.

TVÅ I BRÖSTET EN I SKALLEN

Om RP skjuter på ett mål och får två eller fler bonustärningar kan en bonuseffekt vara att ge +2 i skada istället för +1. Endast en bonustärning kan ge denna effekt.
 
User avatar
Messias
Posts: 102
Joined: Fri 17 Jan 2014, 21:01

Re: Husregler: TALANGER

Tue 20 Jan 2015, 02:58

Hade för mig att jag sett den här, men kunde inte hitta den längre. Oh well.

VILJESTARK
Du kanske inte är den starkaste i Arken, men du vägrar ge dig. Om Krossarna kan så kan du! Du kan KÄMPA PÅ med KÄNSLA istället för STYRKA.

Funderade först på om man skulle ha en talang som lät en göra detsamma med TA KRAFTTAG, men i min mening funkar det bäst om det bara går för KÄMPA PÅ.
 
Cliff 82
Posts: 2
Joined: Sat 23 May 2015, 23:44

Re: Husregler: TALANGER

Sun 31 May 2015, 17:24

Hmm...

• BÄRSÄRK
Du får utföra handlingar i strid även om du är bruten av stress, förvirring eller tvivel (välj en), men du får inte tala, FLY, SMYGA, FÖRSTÅ SIG PÅ eller slå för någon färdighet som går på KNS (utom DOMINERA). Efter striden tar du dessutom en poäng skada.
Den här talangen kan tas upp till tre gånger. Om du är bruten på fler än ett sätt så tar du likaså mer skada.

• INTILL DÖDEN
Du ger dig inte i första taget. När du blir bruten i strid får du genast utföra en sista handling.

• SLIT OCH SLÄNG
Du är oförsiktig med dina prylar — de går ju ändå att ersätta. När du pressar ett slag med en prylbonus så kan du räkna biosymboler som explosioner.
 
User avatar
SCalvin
Posts: 189
Joined: Tue 03 Feb 2015, 19:06

Re: Husregler: TALANGER

Thu 04 Jun 2015, 16:26

Andningskontroll var ganska starkt, att få en garanterad träff är en betydlig fördel när tärningspoolens utfall annars är osäkert. Jag tror att en talang som interagerade med sikta-handlingar och ger dem ökad bonus diskuterades tidigare.

Stadsskytt låter riktigt roligt, och passar bra in på en RP med specialisering i den miljön. Jag antar att den aktiveras när båda grupperna springer in i varandra och uppfattar varandra samtidigt. Takskytt är lite mer underlig, för den som älskar höjder kanske?
 
KalleFridholm
Posts: 61
Joined: Wed 20 May 2015, 09:40

Re: Husregler: TALANGER

Tue 11 Aug 2015, 00:20

Några förslag

Gröna Fingrar – Du har gröna fingrar, både bildligt och bokstavligt talat. Du får modifikation +1 vid arbetsslag för att slutföra projektet odling. Och du har en egen liten odling i anslutning till din skrotlya. En gång per spelmöte om du befinner dig i Arken så får du slå en T3 och skörda så många ransoner krubb. Se upp för avundsjuka SLPs som vill ta din skörd.

Pyroman – Ända sedan du var liten har du älskat att se saker brinna... Du får modifikation +1 och +1 i skada i attacker som innefattar användade av eld ex. Molotovcocktails, eldkastare etc.

Lätt på foten – Du rör dig som en katt när du spejar. Du får modifikation +2 till Speja för att upptäcka fällor.

Vapengalning – Du älskar skjutvapen och vet allt om dem. Du får en modifikation +2 till Mecka när det gäller att reparera eller uppfinna skjutvapen.

Bokmal – Du har läst alla böcker som finns att låna ifrån gryningsvalvet. Du får en modifikation +2 i Förstå sig på när det gäller texter.
 
User avatar
SCalvin
Posts: 189
Joined: Tue 03 Feb 2015, 19:06

Re: Husregler: TALANGER

Tue 18 Aug 2015, 20:16

Ingen tar en talang bara för att bygga ett projekt snabbare. Men att mutanten har sin lilla tomatplanta där i hörnet låter roligt. Den producerar lite mindre än de andra talangerna som har att göra med inkomst, men kräver inget färdighetsslag. Någon sorts osäkerhet skulle jag vilja se. Knyta den till en färdighet eller ändra krubbet till t6-3?

Bokmal låter som en krönikör-specifik talang. När fler i Arken lär sig läsa, kan du fortfarande läsa bättre! Och texter kan ju finnas på det mesta... Bipacksedlar i drogburkar, små manualer, tidningar...
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest