kjell skarprättare
Topic Author

Rötmask?

Mon 10 Mar 2014, 17:37

Jag har läst igenom hela bok 1 och hittat flera referenser till rötsdräkter och rötmasker, men bara regler till rötdräkten. är det något medvetet val att ta bort det eller är det en liknade situation som med cykelkedjan

Tomas
Site Admin

Re: Rötmask?

Mon 10 Mar 2014, 17:45

Jag gjorde en sökning och hittade referens till rötmasken bara i utrustningslistan i slutet på Bok 1. Spontant skulle jag säga att en hemmabyggd rötmask ger skyddsvärde 2 mot Röta. Den kan kombineras med en rötdräkt.
Fria Ligan

kjell skarprättare
Topic Author

Wed 23 Apr 2014, 13:46

Varför tar rötmasken upp en belastnings kolumn medans rötdräkten tar upp noll?

TheSpaceMan

Wed 23 Apr 2014, 13:49

Jag kommer bara spelleda med att saker tar upp kolumner när man inte effektivt håller i dom eller bär det på sig. (dvs allt som inte är menat att användas nu eller används som klädesplagg nu)
Har rustning överlag belastning angående detta.

Tanken här i grunden skulle jag anta att dräkten bär du alltid på dig, masken är mer otymplig att ha på ansiktet hela tiden och är lättare att ta av och kanske spenderar med tid i packningen för hård röta. speciellt med tanke på stanken av dynga och äckel som skrotskallen har tryckt i "filtret" för att "rena rötan", när han egentligen bara ogillar en.

Pingas

Thu 24 Apr 2014, 22:42

Hur tillverkas en rötdräkt? :roll:
Hittar inget i boken om vilka material som används.

TheSpaceMan

Thu 24 Apr 2014, 23:03

Hur tillverkas en rötdräkt? :roll:
Hittar inget i boken om vilka material som används.
Skapandet av rötdräkter är precis som skapandet av allt annat. Skrotskallen beskriver vanliga material ur den gamla världen och hur han sätter samman dom.

"Jag har sagt det hundra gånger, vi måste ha flera lager svart plast varvat med bubbelplasten, och se till att fästa bitarna ordentligt med rullen med den gråa fästarplast, MEN SLÖSA INTE! Vi vet inte när vi kan få tag på mer!"