• 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

Chrystiof
Site Admin

Re: Var lägger du din Stockholms-ark?

Thu 06 Mar 2014, 14:29

Jag som gjorde lumpen på Stadsskytte sprang runt rätt mycket under Stockholm. Enligt vad vi fick veta (och det här är jätte hemligt ;-) ) så finns det över 18 mil gångar under Stockholm. Vi ett tillfälle så gick vi ner genom en stor port på Södermälarstrand. Första kilometrarna marschade vi på en dubbelfilig väg. Vid senare tillfälle var det så smalt att man nästan fick vrida kroppen (och röd nödbelysning...). När vi kom upp på jordytan, många timmar senare, var vi precis nedanför Kaknästornet...
Fria Ligan

Gråskägg

Sat 22 Mar 2014, 11:54

Såg i dagarna en presentation av planerade Rosenkälla handelsplats vid E18 ca två mil norr om Stockholm, i lätt futuristisk stil komplett med miljöer under klimatkontrollerade kupoler. Helt klart en tänkbar Ark i min tänkta Stockholm/Roslagen-zon.
Rosenkälla_492.jpeg
Rosenkälla_492.jpeg (34.26 KiB) Viewed 2162 times
Slutstation Hökarängen - avstigning för samtliga passagerare!

AON

Sun 06 Apr 2014, 04:57

Angående radio- och tv-husen i Stockholm så ryktas det om att det finns underjordiska gångar som förbinder dem direkt med maktens korridorer i form av riksdagshuset etc. Pratades en del om det i ett avsnitt av Odiper dictum för ett tag sen.
Sen finns det ju också ytligare gångar, bl.a dem mellan diverse häkten, tingsrätter och domstolar (inte ett sammanhängande komplex utan enskilda häkten som har underjordiska kopplingar till enskilda domstolar) och gångar som kopplar olika administrativa byggnader (tror ex. att det finns gångar som kopplar samman rikstan med delar av gamla stan men kan inte svära på det).
Jag har ett forum för att organisera spelgrupper i Uppsalaområdet. Forumet heter Zonögat och går att hitta här http://zonogat.swedishforum.net/.

Jurij 1138

Sun 25 May 2014, 22:24

Det finns gångar från Telias anläggningar i Farsta hela vägen in till city, så nog finns det mycket gångar under Stockholm. Bland annat finns det (sedan många decennier) stridsvagnsvägar mellan Södermalm och Kungsholmen.

Coffe

Mon 26 May 2014, 13:55

Eftersom att jag börjar som SL till min grupp och tog lite mer kontroll över hur arken ser ut än vad böckerna förespråkar så placerades den på någon av de mer öppna områdena åt huddinge och botkyrka hållet.

Jag fudge:ade att det skulle bli en by av skrotskjul och mina spelare hade inget emot det, och det slutade med en Ark av skrotskjul centrerade kring en gammal bensinmack vars bensintankar sedan länge tömts och det har på något lyckligt sätt läckt in drickbart grundvatten i dem.

Tanken bakom att det skulle vara just en by av skroskjul är för att jag och flera i gruppen är stora fans av tv-serien Deadwood och jag ville att vår ark skulle vara Deadwood i post-apokalyptisk miljö, där guldgrävarna istället utgörs av zonstrykare och guldet förstås är ersatt av skrot och forntida artefakter (som till zonstrykarnas förtret ofta hamnar i bossarnas förråd och fickor till ockerpriser eftersom att zonstrykarna har svårt att hålla sig borta från spriten och de prostituerade som bossarna kontrollerar).

Det är laglöst, skitigt och rått. Och zongastarna utanför funkade även som ett bra substitut för ovänligt inställda amerikanska urinnevånare.

Krönikören

Mon 26 May 2014, 22:05

Deadwood kommer att vara en stor inspirationskälla även för våran Ark! En boss som utgår från byns lilla dryckeshus icke att förglömma! :)

Coffe

Tue 27 May 2014, 10:17

Deadwood kommer att vara en stor inspirationskälla även för våran Ark! En boss som utgår från byns lilla dryckeshus icke att förglömma! :)
Bossen ifråga är min rollperson med när jag inte spelleder (vi brukar turas om). Bossen är för övrigt en väldigt bra syssla för en när man är spelledare eftersom att bossen ofta har anledningar att stanna hemma i Arken, men ändå kan skicka hjälp och bistånd till spelarnas zonexpeditioner genom att skicka gängmedlemmar eller använda sig av beskyddarverksamhet för att finansiera expeditionen ifråga.

Min boss namn blev för övrigt "Albert" (år noll verkar ju inte ha några efternamn :D ). Hans motpart är den överdrivet rättskaffens krossaren/lagmannen "Set".

Mattias H

Fri 30 May 2014, 22:23

Vår ark ligger på Långholmen.

Ruiner av ruinerna finns kvar och kartan växer fram alltmer. Jag ska fråga vår Zonstrykare/kartritare om han kan tänka sig lägga upp den här- (Det är bara han som har fornkunskap nog att ladda upp digital media i vår grupp.)

Det finns givetvis en naturlig isolering/avgränsning vilket kändes lämpligt.

För närvarande driver min karaktär, fixaren Rubel, vår relativt nybyggda brottarbur rätt hårt. Det har visat sig lukrativt tillsammans med mutationen mardrömmare..

Jurij 1138

Fri 18 Jul 2014, 13:03

Våg grupps ark ligger i Tippens Köpcentrum i Saltsjöbaden, sektor O27. Finns många bra fenomen och sektorer på väg in mot Zonens hjärta.

anaril

Tue 29 Jul 2014, 13:42

Hej alla !

Vi håller på att planera våran Ark,. och tänkte lägga den kring Stockholmskartan, och jag undrar vad sektor S27 skulle kunna vara någonstans ? har lite problem att hitta det genom google maps
tack på förhand =)

Spelarna vill gärna ha ett strandat skepp som ark, så jag tänker mig ett fartyg i storlek med ett fraktskepp eller en gammal färja som gått på grund..
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
GZIP: Off