• 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

Bengt Petter

Re: Var lägger du din Stockholms-ark?

Mon 24 Feb 2014, 16:19

Kul när någon bryter Stockholms-centreringen och kommer med andra alternativ!
Definitivt. Kanske kan det just därför vara idé att starta nya trådar om andra zoner? Uppsala och Mälardalen är bara några av många intressanta miljöer. Det har ju sin fördel att folk som vill spela i ruinerna av Stockholm kan använda sig av just den här tråden.

Gråskägg

Andra zoner

Mon 24 Feb 2014, 16:44

Kul när någon bryter Stockholms-centreringen och kommer med andra alternativ!
Definitivt. Kanske kan det just därför vara idé att starta nya trådar om andra zoner? Uppsala och Mälardalen är bara några av många intressanta miljöer. Det har ju sin fördel att folk som vill spela i ruinerna av Stockholm kan använda sig av just den här tråden.
Självfallet. Jag håller med helt och hållet, och för den som har uppslag till zoner utanför Stockholm finns det en bra tråd här.
Slutstation Hökarängen - avstigning för samtliga passagerare!

Rutger

Tue 25 Feb 2014, 14:11

Som Uppsala bo håller jag med om att både akademiska sjukhuset och domkyrkan är lockande platser(både som ark eller som zonsektor).
Andra bra platser i just Uppsala, är då slottet, byggd som ett försvarsverk för länge sedan. kanske arkens invånare byggt en barrikad kring den gamla muren av bilvrak?
Absolut. Jag har tidigare även använt olika delar av universitetets hus i MUA. Massor av märkliga manicker. Fyrisån passar ju synnerligen väl som en "tarvränna". :P

Sedan är det ju nära Arlanda...

På tal om Arlanda så är jag svag för att blanda miljöer, tex ett störtat flygplan i Globen, ett tåg som hänger ner från en skyskrapa eller en skog som helt växer inne i en enorm skorsten.

Kosta
Site Admin

Wed 05 Mar 2014, 00:29

Sjukhus är en jäkligt cool idé - ni anar inte hur mkt kulvertar det finns under Huddinge + att delar ska vara atombomssäkrade :)
Fria Ligan

Mekanurg

Wed 05 Mar 2014, 15:12

Sjukhus är en jäkligt cool idé - ni anar inte hur mkt kulvertar det finns under Huddinge + att delar ska vara atombomssäkrade :)
Under Södermalm ska det finnas ett bombsäkert krigssjukhus. 8-)
The Dream Forge Blog http://gondica.wordpress.com

Clercon

Wed 05 Mar 2014, 16:57

Det finns enormt stora kulvertar under fältöversten på östermalm, vid krigsarkivet. Jag gjorde lumpen där och då skulle man gå rond natten igenom och kolla att inga hemligheter låg framme. Vi räknade ut då att det rörde sig om ca 2,5 mil kulvertar under byggnaderna.

Bengt Petter

Wed 05 Mar 2014, 17:13

Tv- och radiohusen (SVT och Sveriges Radio), som ligger bara ett stenkast från Fältöversten, är också riktigt stora anläggningar, både ovan och under jord. Dessutom är dessa anläggningar förbundna under marken genom minst en passage. Jag har själv gått mellan SVT och SR under jorden. Självfallet kan båda husen vara Arkar eller zonsektorer. Kan tänka mig att det skulle vara riktigt kusliga ställen om de var övergivna, mörka och fulla av damm och gammal bråte. Vid en större katastrof skulle de troligen vara platser för viss dramatik, kanske strider.

Gråskägg

Wed 05 Mar 2014, 17:39

Då bygger jag väl på då...
Mellan Radiohuset och Fältöversten/Karlaplan hittar man fastigheten Garnisonen, idag en av Stockholms största kontors- och konferensbyggnader. I samma fastighet, mot Linnégatan, huserade på 70- och 80-talen bl a Försvarets Forskningsanstalt FOA (senare FOI). Kulvertarna under Östermalm har många och oväntade förgreningar...
Slutstation Hökarängen - avstigning för samtliga passagerare!

Lekkit

Thu 06 Mar 2014, 03:13

Jag jobbar på Danderyds Sjukhus och kan gå i god för den stora mängden kulvertar där.

Nils
Site Admin

Thu 06 Mar 2014, 10:50

Angående radio- och tv-husen i Stockholm så ryktas det om att det finns underjordiska gångar som förbinder dem direkt med maktens korridorer i form av riksdagshuset etc. Pratades en del om det i ett avsnitt av Odiper dictum för ett tag sen.
Fria Ligan
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
GZIP: Off