User avatar
joheje
Topic Author
Posts: 7
Joined: Thu 19 Aug 2021, 08:22
Location: Norrköping
Contact:

Utvecklar app för Mutant Å0

Wed 08 Dec 2021, 15:56

Hejsan!

Jag sitter och utvecklar en app för SL och spelare till Mutant Å0 på fritiden. Tänkte slänga upp här vad jag sysslar med, och om det finns intresse för en sån här app.
Tanken är att det ska bli en enklare variant av typ Roll20 eller liknande. Där SL och spelare ansluter mot varandra.
Den kommer vara anpassad för Theatre of the mind, så ingen direkt fokus på visualisering. Om ni är intresserade att testa får ni gärna ropa till!

Har ni några förslag på funktioner ni väldigt gärna skulle vilja ha i en sån här app? Skriv gärna förslag!

Mina idéer vad som ska gå att göra:
  • Komplett dynamisk rollformulär där det räcker att tex klicka på Hagelgevär så kommer rätt antal tärningar laddas, inkl modifikationer osv
  • Fysiska tärningar som alla kan se i 3D
  • SL ska kunna se samtliga rollformulär
  • SL hanterar prylar, skrot, artefakter osv och kan skicka över objekt till spelare beroende på tärningslag
  • Tooltip på samtliga prylar - info om mutationer, vapen osv
  • Automatiska funktioner, tex att när du ökar på i röta så får du automatiskt slå för rötattack + eventuell rötskydd
  • Möjlighet att skapa nya prylar, artefakter osv för att lägga till i databasen

Saker jag VILL få till, men osäker på
  • Möjlighet att lägga till bilder, tomma ark för att enkelt skissa på osv

Vad jag INTE tror kommer vara med:
  • Video/röstchatt - har kollat på funktion, men är rätt krångligt (jag är nybörjare på C# :) )
  • Sammankoppling med tex Discord
  • Visualisering - typ att kunna bygga egna kartor o liknande


Ett utkast på tidigt skede
Image

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 5 guests