Tiggger
Topic Author
Posts: 3
Joined: Mon 15 Feb 2021, 13:59

Spela Mutant i julhelgen

Tue 30 Nov 2021, 14:19

Jag spelar Mutant med delar av min släkt och är riktigt sugen på att köra någon riktigt julinspirerat, tänkte mest bara som ett urflippat sidospår till den större kampanjen men något som går att köra med de rollpersoner som dom redan har. Är det någon av er där ute som har gjort detsamma och har lite julmaterial att dela med er eller bara har lust att slänga ur er lite inspirerande idéer. Jag tänkte att dom kan få spöa på en massa små nissar i tomteverkstan och kanske på spö av självaste jultomten som avslutning. Allt av ide mottages tacksamt.

Moderatorhandling: Lade till ett T i titeln (från Mutan till Mutant), bara därför att jag annars aldrig slutar tänka på det.
 
Byrax
Posts: 1093
Joined: Fri 08 Jan 2016, 10:42
Location: Mythic North

Re: Spela Mutan i julhelgen

Tue 30 Nov 2021, 17:55

‘Jul, jul, våldsamma jul’ som nämns på Rollspelshörnan kanske är ngt, även om det verkar vara ett Vaesenscenario.
 
Dorantee
Posts: 73
Joined: Mon 20 Jun 2016, 19:09

Re: Spela Mutan i julhelgen

Sat 04 Dec 2021, 00:23

Om inget annat så kan du ju alltid knepa fram ett äventyr baserat på den klassiska berättelsen om Bamsefars sista hjule! viewtopic.php?f=17&t=172&hilit=Hjul
 
User avatar
joheje
Posts: 7
Joined: Thu 19 Aug 2021, 08:22
Location: Norrköping
Contact:

Re: Spela Mutant i julhelgen

Wed 08 Dec 2021, 16:40

Tänker direkt på Rare Exports, där dom jagar santa claus. Skulle nog kunna bli ett riktigt bra äventyr!
https://www.youtube.com/watch?v=V65zvJHd120&t=5s

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests