Zoodle
Topic Author
Posts: 21
Joined: Sun 03 May 2020, 01:18

Magtorsk + Liten i maten=?

Mon 30 Nov 2020, 02:32

Haha, så i slutet på senaste sessionen blev 2/3 RP smittade av magtorsk.... Jag försökte varna, men men... Vi avslutade sessionen kort efter och de hade alla samlat upp rätt många erfarenhetspoäng under tidigare sessioner som de aldrig hade spenderat. En av dessa valde då " Liten i maten" och behöver då käka varannan dag istället för varje dag. Men magtorsk gör att man behöver käka 2 ransoner krubb varje dag...
Vad säger ni? Ska han behöva käka en krubb varje dag, eller två krubb varannan, eller spelar det ingen roll?
Inte världens mest komplicerade problem jag stött på, men skulle uppskatta era rekommendationer!
Tack! :D
 
Dorantee
Posts: 73
Joined: Mon 20 Jun 2016, 19:09

Re: Magtorsk + Liten i maten=?

Mon 30 Nov 2020, 06:36

Jag skulle säga att han behöver äta mat som vanligt, dvs 1 krubb om dagen tills det att han är frisk.

Tekniskt sett borde det väll vara så att han varvar 1 krubb - 2 krubb varannan dag, eftersom den där extra krubben är till för att mätta torsken och den äter ju som vanligt. Men jag tror det blir krångligt att hålla koll på!
 
User avatar
Fenhorn
Moderator
Posts: 4428
Joined: Thu 24 Apr 2014, 15:03
Location: Sweden

Re: Magtorsk + Liten i maten=?

Mon 30 Nov 2020, 07:40

Det smidigaste är väl att låta de två ta ut varandra.
“Thanks for noticin' me.” - Eeyore
 
Zoodle
Topic Author
Posts: 21
Joined: Sun 03 May 2020, 01:18

Re: Magtorsk + Liten i maten=?

Mon 30 Nov 2020, 10:41

Jag skulle säga att han behöver äta mat som vanligt, dvs 1 krubb om dagen tills det att han är frisk.

Tekniskt sett borde det väll vara så att han varvar 1 krubb - 2 krubb varannan dag, eftersom den där extra krubben är till för att mätta torsken och den äter ju som vanligt. Men jag tror det blir krångligt att hålla koll på!
Det är sant, tänkte inte ens på det, men ja blir nog krångligt, så både som du och Fenhorn skriver så kör jag nog med att de tar ut varandra, tack!
 
Zoodle
Topic Author
Posts: 21
Joined: Sun 03 May 2020, 01:18

Re: Magtorsk + Liten i maten=?

Mon 30 Nov 2020, 22:39

Det smidigaste är väl att låta de två ta ut varandra.
Yes! Kör nog på det

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 7 guests