Dorantee
Topic Author
Posts: 73
Joined: Mon 20 Jun 2016, 19:09

Samlat Rollformulär

Mon 14 Sep 2020, 08:59

Hej!

Jag undrar om det är någon som har gjort eller vet var det går att hitta ett rollformulär som har samlat alla "klasser" på ett och samma rollformulär? Jag har minne av att jag sett en sån flyta omkring på nätet men kan inte hitta den igen och det känns bara så sjukt bekvämt att kunna skriva ut ett "universellt" formulär.
 
Dorantee
Topic Author
Posts: 73
Joined: Mon 20 Jun 2016, 19:09

Re: Samlat Rollformulär

Sat 26 Sep 2020, 01:03

Så efter att jag inte fick något svar här på forumet kom jag fram till att det enda sättet jag någonsin skulle få se ett "samlat rollformulär" var om jag helt enkelt gjorde ett själv... Så det är precis vad jag gjorde, på både svenska och engelska! https://drive.google.com/drive/folders/ ... sp=sharing

Jag försökte hålla stilen så lik Fria ligans utskriftsvänliga formulär som möjligt eftersom det är den jag och min grupp har vant sig vid, samt för att jag tycker den är rätt snygg och enkel. Förutom att göra plats för alla klasser på formuläret har jag också flyttat omkring en del saker och givit mer utrymme åt andra, tex. karaktärsbeskrivningen på första sidan. Jag har alltid tyckt om att det finns plats att rita på första sidan av rollformuläret då man spenderar så mycket tid med att titta på den.

Formulären är i PNG format eftersom jag gjorde dem genom att redigera ligan rollformulär i GIMP och för att jag är för trög för att lära mig hur man gör PDF:er eller arbetar med vektorer. Men de ska vara i relativt hög upplösning och såg ganska bra ut när jag testade att skriva ut ett under arbetet. Vet dock inte hur de ser ut nu när jag är helt klar med dem eftersom jag inte har tillgång till skrivare men jag hoppas de fortfarande ska se bra ut!

Några punkter som kan vara värda att peka ut: "Status" delen i "Min karaktär" blocket är alltså det ord jag har valt att använda som samlingsnamn för Hierarki, Rang och Anseende. Sen vet jag att "Know Zone" i det engelska formuläret är ett grammatiskt hatbrott, men jag hade bara så mycket utrymme att arbeta med... Det viktiga är iaf. att man förstår vilken förmåga det handlar om tänker jag.
 
User avatar
Shads
Posts: 72
Joined: Sat 09 Feb 2019, 15:51

Re: Samlat Rollformulär

Thu 08 Oct 2020, 18:57

Snyggt! Sjukt användbart!
 
User avatar
Shads
Posts: 72
Joined: Sat 09 Feb 2019, 15:51

Re: Samlat Rollformulär

Mon 08 Feb 2021, 20:23

Ville bara skriva igen.
Dessa är SJUKLIGT snyggt och användbara.
Jag hoppas samtliga människor som använder detta dokument faktiskt ger lite kred till Dorantee some rent krast har samlat ihop ett compendium gällande i princip allt.

Tills dess att firaligan släpper en " Ultimate edition" är detta fantastiskt bra att använda, speciellt om man ska spela Hindenburg eller År Noll.
tack igen kommer vara riktigt fin fint att ge denna till mina nya spelare när dem undrar vilka klasser som finns, eller talanger ,raser osv osv.

Uppskattar verkligen ditt hårda arbete!

speaking off, kommer du uppdatera detta med Hindenburgs matrial?
 
Dorantee
Topic Author
Posts: 73
Joined: Mon 20 Jun 2016, 19:09

Re: Samlat Rollformulär

Thu 11 Feb 2021, 13:17

Ville bara skriva igen.
Dessa är SJUKLIGT snyggt och användbara.
Jag hoppas samtliga människor som använder detta dokument faktiskt ger lite kred till Dorantee some rent krast har samlat ihop ett compendium gällande i princip allt.

Tills dess att firaligan släpper en " Ultimate edition" är detta fantastiskt bra att använda, speciellt om man ska spela Hindenburg eller År Noll.
tack igen kommer vara riktigt fin fint att ge denna till mina nya spelare när dem undrar vilka klasser som finns, eller talanger ,raser osv osv.

Uppskattar verkligen ditt hårda arbete!

speaking off, kommer du uppdatera detta med Hindenburgs matrial?
Tack! Hade helt ärligt glömt bort att jag lagt in dokumenten med alla samlade talanger och krafter i samma mapp som det samlade rollformuläret men kul att någon mer än jag själv har användning av det!

Vad gäller Hindenburgs material så vet jag inte. Jag har ju redan använt lite av det och lagt in det i dokumentet med krafterna (typ levitera, vingar, pansarartad hud, mm.). Är rätt lätta att hitta eftersom jag blev lat och aldrig ides redigera om beskrivning av dem så att de passade in tillsammans med M0 krafterna. De använder alltså de nya begreppen som "zoner", "korta och långa handlingar", osv, osv.

Jag satt ett tag och fingrade lite på att lägga in rollerna (yrkena) och talangerna från Hindenburg i respektive dokument också men det kändes lite som att de skar sig lite väl mycket med resten av M0 materialet, typ att de var lite för mycket kopplade till Hindenburg settingen. Får i åtanke de talanger som var specifika för att förbättra drivandet av den egna verksamheten samt några av yrkena. Eftersom jag och min grupp inte spelar Hindenburg just nu och inte kommer göra det på ett tag så blev det som inte aktuellt att lägga in allt det i dokumenten just då. Men om det finns önskemål om att det materialet ska med så kan jag absolut ta ett varv till och titta över det igen.
 
Dolitar
Posts: 12
Joined: Wed 12 Aug 2020, 14:00

Re: Samlat Rollformulär

Sat 01 May 2021, 09:00

Riktigt snyggt Dorantee! Tack för att du delar med dig :)
 
Dorantee
Topic Author
Posts: 73
Joined: Mon 20 Jun 2016, 19:09

Re: Samlat Rollformulär

Fri 14 May 2021, 00:44

Riktigt snyggt Dorantee! Tack för att du delar med dig :)
Tackar och det var så lite så! Blir bara glad av att veta att det är fler än jag som får glädje av det här formuläret. :)

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests