Byrax
Topic Author
Posts: 1094
Joined: Fri 08 Jan 2016, 10:42
Location: Mythic North

Snabbspela metaploten i grundmodul?

Fri 24 Apr 2020, 09:53

Premissen; begränsat med tid, svårt att få ihop alla, etc. 

Lösning: snabba på spelandet... Har ngn speedat igenom någon av eller kanske de fyra grundmodulerna? Dvs kört en metaplot under en (1) sittning? Går det? Fattar såklart att metaspel som arken, upproret, ättefejden etc får stryka på foten och att storyn blir mer rak, men är det görligt att köra "allt" vad gäller det övriga på en dag?
 
Dorantee
Posts: 73
Joined: Mon 20 Jun 2016, 19:09

Re: Snabbspela metaploten i grundmodul?

Fri 24 Apr 2020, 21:51

Hur lång sittning hade du i åtanke? När min grupp spelar brukar vi som mest spela i 4 timmar, vilket är alldeles för lite för att spela igenom en hel metaplott. Om ni hade tänkt spela hela dagen/en hel helg kan jag tänka mig att det kanske är görligt.

Grundspelets metaplott tog ett år för oss att spela klart, där vi spelade varannan söndag (give or take). Genlab Alfa kommer nog gå lite snabbare men kommer nog också hamna där på ett års spelande. Då har min grupp fokuserat väldigt mycket på att utforska samt utveckla sina karaktärer dock, många sidospår har följta dvs.

Men om gör som du förslagit, alltså skalar bort i princip allt från kampanjerna förrutom det allra nödvändigaste och gör dem rälsade så kan jag tänka mig att man kan tvinga sig igenom en metaplott på en dag.

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests