kjw1

Re: Fundedbyme.com

Sat 06 Apr 2013, 15:54

min gissning är att vi kommer upp i specialtärningskategorin i natt... och sedan muterad mungo och anders blixt under helgen :shock:
Oj, det gick till och med snabbare än vad jag kunde föreställa mig att komma upp till Blixtstegpinnen :o

kjw
[kJw1]
prudentia nostra constatia

Watson

Re: Sv: Fundedbyme.com

Sat 06 Apr 2013, 17:18

Bara en stretch goal kvar - dax för fler?
...Elementärt, min käre Sherlock

Henke
Topic Author

Sat 06 Apr 2013, 18:06

Patronhylsorna skulle vara trevligt :-)

Kanske något till spelet, signerat Michael Petersén och Gunilla Jonsson? Eller varför inte något från Torsten Alm och Lars Hellström som skrev Reptilmännens klor?
I skuggan av Trakorien - Bloggkrönika från Svavelvinter
Förbjuden Zon - Bloggkrönika från Version Noll
Spelledarens Pod - Av spelledare, för spelledare, om spelledare, samt ett och annat spelmöte

Galten75

Mon 08 Apr 2013, 10:49

Knappt 1000 kronor kvar innan sista stretch goal är nådd. Planerar ni att lägga in fler?

// G
"Jump on my sword while you can Evil. Iwon't be as gentle!"

Tomas
Site Admin

Mon 08 Apr 2013, 11:41

Vi funderar som bäst på saken!
Fria Ligan

kjw1

Re: Sv: Fundedbyme.com

Mon 08 Apr 2013, 12:14

Bara en stretch goal kvar - dax för fler?
Även om det självklart är välkommet med nya stegpinnar eller stretchgoals, som ni fundrejsingveteraner benämner det, kankse vi ska tänka realistiskt. Hur mycket kan vi förvänta oss att det ligger i paketet? Också - Ligan ska kanske få fundera vidare på själva produkerna också. Föreställer mig att 95% av produktionskapaciteten går åt till kommunikation just nu. Med det inte sagt att dialog inte är viktigt. Tvärt om. Men dygnet har bara 24h och ligan har bara fyra medarbetare... Jag är bara väldigt sugen på de två (?) M:0-modulerna som de sitter och snickrar på. Och se gärna den första releasen (betan) sooner rather than later... Kanske vi ska spara lite strechgoals, illustrationer och extra kringpryttlar till expansionerna också :-)

Dock, väldig glad om ni har möjlighet till fler strechgoals och att att klämma in mer fluff i lådan. Min poäng: känn inget tvång! Som jag förstår får vi rätt mycket i boxen redan nu :-)

kjw
[kJw1]
prudentia nostra constatia

Peter

Mon 08 Apr 2013, 12:19

Jag är också mest intresserad av en riktigt bra produkt - och håller med om att det kan bli mycket med kringprodukter nu. OM det skall in fler stretchgoals ser jag hellre att de har att gora med tryckkvalitet, kartongtjocklek etc (kvaliteten pa illustrationerna ar ju redan topp! : )
Check out my BoL heroic migration period hack - Barbarians of the Dark Ages
Kolla mitt ny-klassika BRP-derivat - Monster och Människor

Magnus Edlund

Mon 08 Apr 2013, 12:39

Använd överstående pengar till nästa produkt kanske? Nya delmål är inget självändamål, tycker jag.
Följ mig på Twitter, eller besök Piruett.

Tomas
Site Admin

Mon 08 Apr 2013, 12:58

Yes, vi ska klura! Möte i kväll. Stretch goals är en balansgång - det måste vara något meningsfullt och åtråvärt, men får inte kräva så mycket arbete och pengar att det blir kontraproduktivt för projektet. Klurigt!

Pengar över har vi inga ännu, produktionskostnaden (tryck, illustrationer, royalties) lär gå på över 150 000 kr (beroende på upplagan), men att vi täckt en hel del av det redan nu är till enorm hjälp!
Fria Ligan

ekofest

Mon 08 Apr 2013, 13:08

Fler zonsektorer av prominenta spelskapare är ju kul! Kanske inte kräver jättemycket mer jobb av FL?
Kan vara inbillning men jag tyckte mig märka att när stretchgoals kom upp så ökade takten på insamlingen (såväl som mitt eget engagemang), det kan väl inte vara av ondo?
Angående kommunikation så trodde jag (helt okunnig) att när fundraisern är klar så minskar mängden tid som går åt till kommunikation, det handlar i så fall bara om två veckor som Ligan lägger tid på att kommunicera med fansen och pilla kring crowdfundingen.

Egentligen vill jag bara att fler stretchgoals ska upp för att jag själv tycker att det är så kul!
Som Julafton utdraget i en månad :D

Edit: *pling* kartongmarkörer infriat 8-)