Henke
Topic Author

Fundedbyme.com

Thu 28 Mar 2013, 10:18

Ville bara skriva en rad om att jag tycker uppslutningen kring spelet på Fundedbyme är helt fantastisk. På 5-6 dagar så närmar sig insamlingen 50.000:- när målet var satt till 10.000:-. Skall bli riktigt kul att se vad det slutar på med tanke på att det nästan är 25 dagar kvar.

Härligt jobbat Ligan och grattis!

http://fundedbyme.com/projects/1693/mutant-ar-noll/
I skuggan av Trakorien - Bloggkrönika från Svavelvinter
Förbjuden Zon - Bloggkrönika från Version Noll
Spelledarens Pod - Av spelledare, för spelledare, om spelledare, samt ett och annat spelmöte

Masterfrog

Re: Fundedbyme.com

Fri 29 Mar 2013, 04:37

Själv står jag i valet och kvalet mellan vilka summar jag ska lägga in, jag vill först se hur min ekonomi kommer se ut i månaden.

Det känns ju som att man har råd att vänta ett par dagar i alla fall. Förhoppningsvis kommer ju inte någon av alternativen tas bort för ett de får för många som bidrar (t.ex. kan jag tänka mig att man inte kan ha hur många avbildade mutantspelare i regelboken som helst).

Jag är otroligt glad över vilket stöd Mutant får som franchise men samtidigt inte helt förvånad. Det är ju trots allt Mutant vi pratar om ;)

Zapp

Fri 29 Mar 2013, 13:22

En tanke är dock "varför bara 10.000:-?" Tänkte verkligen FL sig sälja enbart 300 exemplar?

Jag är medveten om att insamlingsmål på kickstarteriga sajter är nästan mer psykologi än ekonomi, men för mina lekmannaögon hade ett mål på 35000:- (och därmed tusen exemplar) känts mer seriöst.

Inte så att jag klagar. Och min poäng är ju akademisk vid det här laget, men ändå :)

Zapp

Fri 29 Mar 2013, 13:28

(t.ex. kan jag tänka mig att man inte kan ha hur många avbildade mutantspelare i regelboken som helst)
Snacka om ett kärt problem! :D
"Du Reine, du vet alla dina egna illustrationer, glöm dem. Alla bilder kommer bli på mutantifierade nördsvenssons..."
"Attans!"
"Förresten, hur i hundan ska vi lyckas trycka in hundra illos i regelboken...?"
"Det är inte ett problem 150.000 kronor inte kan lösa... Vad sägs om ett extra häfte i boxen med enbart SLPer?"
Synd man inte kan se antalet backers för varje fundinglevel (som i Kickstarter)...

Kosta
Site Admin

Sat 30 Mar 2013, 20:34

En tanke är dock "varför bara 10.000:-?" Tänkte verkligen FL sig sälja enbart 300 exemplar?

Jag är medveten om att insamlingsmål på kickstarteriga sajter är nästan mer psykologi än ekonomi, men för mina lekmannaögon hade ett mål på 35000:- (och därmed tusen exemplar) känts mer seriöst.

Inte så att jag klagar. Och min poäng är ju akademisk vid det här laget, men ändå :)
Tanken var aldrig att vi skulle finansiera hela tryckningen med crowdfundingen utan att få till extra kapital för att göra ett coolare spel med mer saker i :)

Vi hoppas få upp mer data på det hela inom några dagar.

PS. 10 000 /350 blir ungefär 28 spel, inte 300 :) DS.
Fria Ligan

Watson

Tue 02 Apr 2013, 12:28

Det är jättekul att det gått så bra, men jag saknar den totala avsaknaden av sk "stretch goals", som alla som bidragit upp till en viss nivå får ta del av.

Exempelvis (givetvis bara exempel tagna ur luften!):

"Om man når upp till 30000 kommer Anders Blixt att skriva en tvåsidig PDF med en kampanjmiljö"
"Om man når upp till 60000 kommer äventyret I Reptilmännens Klor att ges ut som PDF i ny tappning med nya regler anpassade efter M:ÅN's kampanjmiljö"
...Elementärt, min käre Sherlock

Watson

Tue 02 Apr 2013, 15:07

...jag saknar den totala avsaknaden av sk "stretch goals"
Ett annat exempel: http://fundedbyme.com/projects/1686/sku ... ava-25-ar/
...Elementärt, min käre Sherlock

AmP

Thu 04 Apr 2013, 07:23

Hej, ny här. Jag undrar mest hur det blir med hemskickningen av spelet? Jag bidrog med pengar och mina adressuppgifter finns ju på PayPal, men hur får Fria Ligan reda på det? Går det automagiskt eller ska man visa kvitto? *fundersam*
Med plutonium tvingar vi ulvriket på knä.

Tomas
Site Admin

Thu 04 Apr 2013, 09:08

Hej och tack för ditt stöd!

Som vi har uppfattat det får vi alla uppgifter som behövs från FBM så snart kampanjen är över. Skulle något behöva kompletteras så fixar vi det!
Fria Ligan

Tomas
Site Admin

Thu 04 Apr 2013, 13:19

Det är jättekul att det gått så bra, men jag saknar den totala avsaknaden av sk "stretch goals", som alla som bidragit upp till en viss nivå får ta del av.

Exempelvis (givetvis bara exempel tagna ur luften!):

"Om man når upp till 30000 kommer Anders Blixt att skriva en tvåsidig PDF med en kampanjmiljö"
Fixat! :)
Fria Ligan