User avatar
Shads
Topic Author
Posts: 72
Joined: Sat 09 Feb 2019, 15:51

Blanda Artifakt kort I introduktions kampanjerna?

Sat 15 Jun 2019, 19:49

Ok enkel eventuelt dum fråga!
Jag har alla boxar, leder just nu Genlab Alfa, MEN behöver lite förtydligande.

I Genlab Alfa står det " Har ni tillgång till Mutant År Noll kan ni blanda artifakt korten"  
Detta tolkar jag som att dem går att blanda och att använda i Genlab Alfa Kampanjen OCH ute i Zonen efter djuren rymt.

MEN
När jag läser om artifakt korten som kommer med Människornas "Den sista boxen" Så står det utryckligen.
"När människorna når Zonen kan ni blanda artifakt korten" 

Så vad gäller?
Eller vad  är rekomenderat.

Kan man Blanda alla Artifakt korten när dem spelar introduktions kampanjerna, eller bör man hålla dem isär tills man kör  huvud/meta kampanjen i Zonen?
bör man bara göra dem artifakter som kommer med boxen tillängliga när man spelar diverse introduktions kampanjer?

Ute I zonen är alla artifakter fair game såklart.

Vad tycker ni, har Fria Ligan något officelt utalande? 
Tack!
 
User avatar
Fenhorn
Moderator
Posts: 4429
Joined: Thu 24 Apr 2014, 15:03
Location: Sweden

Re: Blanda Artifakt kort I introduktions kampanjerna?

Sat 15 Jun 2019, 20:23

Det jag gjorde var att när vi körde GA så plockade jag ut några artefakter från MÅ0-korten och lade till GA-korten. När vi var färdiga så blandade jag ihop bägge kortlekarna. När vi körde Maskinarium så använde jag bara Maskinarium-korten i den kampanjen (utom på ett ställe, då jag lät spelarna hitta MÅ0/GA-kort om de hade tur). När vi var färdiga så blandade jag alla korten. I Elysium så har jag använt Elysium-kort men jag har lagt till några saker som jag tycker passar (cigarretter, tändare, kostym, osv). Vi har tagit en paus med MÅ0 (spelar Svärdets Sång just nu) men när vi återupptar kampanjen så kommer jag blanda alla kort vi har i en jättekortlek (som är lite svårhanterlig nu p.g.a. storleken).
“Thanks for noticin' me.” - Eeyore
 
BrotherB
Posts: 230
Joined: Thu 11 Oct 2018, 09:10
Location: Norrköping

Re: Blanda Artifakt kort I introduktions kampanjerna?

Sun 16 Jun 2019, 13:56

Jag har gjort ungefär som Fenhorn. Fast ute i Zorn har jag gjort tre högar av kortleken med lätt/medium/svår så att RP inte drar en svävar moped när den kollar igenom skåpen i ett omklädningsrum.
Nothing lasts, but nothing is lost.

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 5 guests