Shads

Nya versioner av box kampanjerna?

Tue 04 Jun 2019, 19:39

Ok så, lite sen till festen, då jag nynligen startat min egna Grupp. 
"Ni kan följa dem här" 
viewtopic.php?f=35&t=4679

Men jag tycks ha sätt att det verkar finnas 2 versioner av Genlab Alfa, och Maskinarium, (kanske Elysium också?)
och vad jag har lyckats samla, så är det dem engelska utgovorna som har utökad kampanj, på vilket sätt vet jag inte, desamma med Maskinarium.

Då jag inte riktigt lyckats begripa på vilket sätt, men onekligen investerad i att ge mina spelare det bästa Fria Ligan har att erbjuda, ville jag bara checka in och fråga om detta stämmer?
såklart vill jag då få tag på detta exemplar, men då får jag ju maila support.

Ville mest bara checka  om det stämmer, samt att inte dem nya utgovorna av boxarna besitter en uppdaterad version som jag då redan har.
Tackar till dem som svarar! ^^

Dorantee

Re: Nya versioner av box kampanjerna?

Wed 05 Jun 2019, 22:22

De Engelska versionerna av Maskinarium och Genlab Alfa har mycket riktigt något ändrade kampanjer. GA kampanjen är mycket midre rälsad och involverar karaktärerna mer i själva upproret, den har ett strategispel som påminner om elysiums incidenter typ.
Vad MA ändrat vet jag inte än då jag inte hunnit läsa igenom det än, fick precis min kopia så hade tänkt läsa igenom den!
Elysium har inte ens kommit ut på engelska än så jag tror inte det finns några ändrade regler till det, om de inte har en ny svensk version som jag inte hört talas om?

Hur får man då tag på de engelska versionerna är ganska enkelt!

Genlab Alpha finns här på forumet under genlab alfa subforumet, eller snabblänkat; viewtopic.php?f=38&t=2090

Mechatron kampanjen kan du få tag på genom att maila Fria Ligans support. Fråga om den engelska versionen och bifoga kvitto från när du köpte den svenska. Har du (som jag) inte kvar kvittot gick det bra med en tidsstampad bild av boxen istället, de vill bara ha bevis på att du faktiskt äger spelet egentligen. Därefter borde de skicka den till dig, jag fick min genom drivethrurpg.

Passar på att avsluta mitt långa svar med att Fria Ligans kundtjänst är guldvärd och att jag genuint älskar det här företaget!

Shads

Thu 06 Jun 2019, 22:46

Jösses tack så jätte mycket!
detta var mycket mer utväcklat än vad jag trodde!" en trevlig överaskning" men också lite överväldigande, pga det är på engelska.
har absolut inget problem med att förstå engelska, quite contrairy, men att blanda engelska och svenska regler är en helt annan sak :P

I vilket fall! ska jag peta på Fria ligan, om det andra matrialet, jag har redan precis som du själv säger, haft fantastisk interaktion med deras support, som går lååångt över häst längder för att hjälpa en! verkligen beundransvärt!

Tack så jätte mycket för att du tog dig tid att svara och länka! :3

Dorantee

Wed 12 Jun 2019, 08:49

Så lite så, var själv precis på den här hönsjakten så det minsta jag kunde göra var att förenkla den åt någon annan lite! :) Att blanda engelska och svenska regler gör inte så mycket egentligen för övrigt, det är enkelt att översätta från ett språk till ett annat eftersom grundsystemet är densamma för båda!

Vet inte om du hunnit få Mechatron än nu, men den kampanjen har definitivt ändrats! Den är fortfarande rälsad men har smalnats av något, dock känns den betydligt mer fokuserad. Den har också såvitt jag ser helt släppt Projekt Pandora subplotten. Nu när jag tänker efter påminner hela uppläget något om Elysium kampanjen faktiskt.

Hur som haver tyckte jag helt ärligt bättre om den engelska så jag kommer köra den med min grupp när det är dags.

SatorinVacano

Wed 12 Jun 2019, 11:58

Vad är det mer för skillnader i Mechatron versionerna som skiljer.
Det jag känner är att i den svenska så är det lätt att gruppen tappar intresset eftersom den inledningsvis saknar utmaningar. 
Ordrar tycker jag känns okey eftersom det är ju robotarnas ständiga mantra.

Shads

Sat 15 Jun 2019, 19:27

Tack Igen Dorantee!
Har faktiskt inte hunnit kontakta support ännu, ska försöka göra det i morn.
Har vart så upptagen eftersom kollegor ifrån jobbet vill börja rollspela, så jogglernar snart 2 kampanjer, samt är medlem i 2 olika DnD kampanjer som spelare.
Wahhh! blev mycket nu! xP

Men tack återigen!
GZIP: Off