Jens go game
Topic Author
Posts: 296
Joined: Fri 04 Nov 2011, 07:49

Spelarmaterialet till grå döden

Tue 11 Dec 2018, 22:23

Är det meningen att man ska pilla isär häftningen som på 80 talet för att få ut handsout kartorna. Eller är det feltryckta?
 
BrotherB
Posts: 230
Joined: Thu 11 Oct 2018, 09:10
Location: Norrköping

Re: Spelarmaterialet till grå döden

Wed 12 Dec 2018, 08:18

Grubbla på det igår också, tror faktiskt att man får pilla isär nitarna.
Nothing lasts, but nothing is lost.
 
Ekorren
Posts: 38
Joined: Sat 21 Jun 2014, 15:42

Re: Spelarmaterialet till grå döden

Wed 12 Dec 2018, 17:08

Science Fiction Bokhandeln har något som de kallar ”Den grå döden - handouts” på deras hemsida, som kostar mer än själva ”Den grå döden”-boken. Handouts:en är klassad som ”Mapp”.

Kollar man upp det ISBN-numret på Adlibris får man en produktbild som ser ut som ”Den grå döden”, fast med texten Spelarmaterial ovanför titeln och ska vara på 24 sidor. Även på Adlibris så är detta så kallade Spelarmaterial dyrare än själva ”Den grå döden”-boken.

Någon som har koll på vad det är för produkt? Tycker det är konstigt att den inte finns med i Fria Ligans egna onlinebutik.

Är ”Den grå döden”-boken hårdinbunden?
 
BrotherB
Posts: 230
Joined: Thu 11 Oct 2018, 09:10
Location: Norrköping

Re: Spelarmaterialet till grå döden

Wed 12 Dec 2018, 17:33

Grå döden boken är hårdinbunden. Riktigt fin och schysst kvalitet. Är super nöjd med den.

Handoutsen jag fick var en mindre bok med kartor och diverse in game affischer.
Nothing lasts, but nothing is lost.
 
Ekorren
Posts: 38
Joined: Sat 21 Jun 2014, 15:42

Re: Spelarmaterialet till grå döden

Wed 12 Dec 2018, 17:49

Då kan man misstänka att något har gått snett och detta så kallade Spelarmaterial/Handouts som både Science Fiction Bokhandeln och Adlibris tar extra betalt för, faktiskt är något som ska ingå gratis med själva boken!?
 
User avatar
Fenhorn
Moderator
Posts: 4428
Joined: Thu 24 Apr 2014, 15:03
Location: Sweden

Re: Spelarmaterialet till grå döden

Wed 12 Dec 2018, 18:36

Det var bara gratis för dom som förbeställde Den Grå Döden. Alla andra får betala för det om de vill ha det.
“Thanks for noticin' me.” - Eeyore
 
Ekorren
Posts: 38
Joined: Sat 21 Jun 2014, 15:42

Re: Spelarmaterialet till grå döden

Wed 12 Dec 2018, 19:48

Då förstår jag.

Men tycker fortfarande det är konstigt att Fria Ligan inte har den till försäljning i sin onlinebutik. Medan både Science Fiction Bokhandeln och Adlibris säljer den. (Kanske finns fler ställen som säljer den, har bara kollat på de två ställena.)

Dessutom tycker jag att det verkar till och vara ett väldigt högt pris för detta häfte. Häftet är dyrare är själva boken, både hos Science Fiction Bokhandeln och Adlibris.
 
User avatar
Fenhorn
Moderator
Posts: 4428
Joined: Thu 24 Apr 2014, 15:03
Location: Sweden

Re: Spelarmaterialet till grå döden

Wed 12 Dec 2018, 20:23

Då förstår jag.

Men tycker fortfarande det är konstigt att Fria Ligan inte har den till försäljning i sin onlinebutik. Medan både Science Fiction Bokhandeln och Adlibris säljer den. (Kanske finns fler ställen som säljer den, har bara kollat på de två ställena.)

Dessutom tycker jag att det verkar till och vara ett väldigt högt pris för detta häfte. Häftet är dyrare är själva boken, både hos Science Fiction Bokhandeln och Adlibris.
Wow, jag såg priset nu. Det var saftigt. En inbunden bok på 113 sidor dyrare än ett häfte på ett tjugotal sidor. Hur har de tänkt att få sålt det. (edit: menar givetvis tvärtom ... ett häfte dyrare än en bok)
Såg, till min irritation att de även säljer spelkort paket 3 fastän backers (som jag) inte har fått den än. Men det var väl väntat gissar jag  :(
Last edited by Fenhorn on Thu 13 Dec 2018, 00:25, edited 1 time in total.
“Thanks for noticin' me.” - Eeyore
 
Ekorren
Posts: 38
Joined: Sat 21 Jun 2014, 15:42

Re: Spelarmaterialet till grå döden

Wed 12 Dec 2018, 20:41

Har några fler frågor kring detta.

Hur stort är detta Spelarmaterial-häfte på höjden och bredden i förhållande till själva boken?

Och eftersom jag har tänkt och köpa "Den grå döden" i fysisk butik så undrar jag då om Spelarmaterialet till "Den grå döden" kommer släppas som PDF på Fria Ligans hemsida, precis som tidigare Spelarmaterial?
 
User avatar
Fenhorn
Moderator
Posts: 4428
Joined: Thu 24 Apr 2014, 15:03
Location: Sweden

Re: Spelarmaterialet till grå döden

Wed 12 Dec 2018, 21:01

Handout-häftet har samma storlek som boken (alltså standardformat, G5 tror jag väl att det heter). Bilderna i häftet finns även i äventyret (i mindre format) och köper man i från FL direkt så får man väl pdf på köpet. Visst man får väl klippa och klistra lite men det går väl.
... så vida inte FL har tänkt att lägga upp det som DL.
“Thanks for noticin' me.” - Eeyore

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests