Fenhorn
Moderator

Re: Skillnad mellan gamla och nya startboxen?

Sat 20 Aug 2016, 21:15

Jo det var några brickor som var feltryckta för mig också. Tror nog att FL bör forska lite i det hela innan lovar att ersätta med ett nytt exemplar. Menar, jag har svårt att tro att bara några blev feltryckta.
“I’d say thistles, but nobody listens to me, anyway.” - Eeyore

Mr_Smurf

Sun 21 Aug 2016, 12:03

Jag har också feltryckta markörer i min startbox.

Jag köpte min startbox 15:e juli med ordernummer 13902 om det kan hjälpa detektivarbetet.

Byrax

Mon 19 Sep 2016, 15:57

Hej,

Hur gick det med de felaktigt tryckta markörerna? 

Mvh,

Tomas
Site Admin

Mon 19 Sep 2016, 16:22

Vi har undersökt detta och det tycks vara fyra spelmarker med feltryck (av de 108 som medföljer):
  • Två gröna marker (krubb) har dubbla siffror tryckta på ena sidan. Den spelmarker som har både 5 och 10 tryckt på ena sidan ska visa 10 (andra sidan är alltså korrekt).
  • Två röda marker (kulor) har 5 på ena sidan och saknar siffra på andra sidan. Dessa ska visa 5 (andra sidan är alltså korrekt).
Sannolikt finns dessa tryckfel på spelmarkerna i alla boxar. Dessa fel var inte med på våra tryckoriginal, utan har uppstått på tryckeriet. Vi har påtalat detta med dem.
Fria Ligan

Snabelskorna

Tue 06 Jun 2017, 11:58

Tyvärr är det flera feltryck på markörerna som följer med nya boxen. Flera har dubbeltryck, typ 5 och 10 på samma bricka, eller överlappande med två 5or, och andra har en 5 på ena sidan och ingen på andra. Är det så på alla exemplar eller bara jag som fått en bad batch? Kan personligen tycka att man även borde valt tydligare siffror. 
Det är den första rapporten av detta slag som vi fått. Alla exemplar jag har sett ser bra ut. Vi kan självklart ersätta ditt spel med ett nytt.
Kom det fram om det var bad batch eller ej? Har nämligen en liknande hög markörer som Byrax nämner.
För Kollektivet i tiden
GZIP: Off