Oddball_E8
Topic Author
Posts: 442
Joined: Sat 14 May 2016, 20:13

Skillnad mellan gamla och nya startboxen?

Thu 19 May 2016, 06:35

Då den gamla startboxen inte verkar finnas att få tag på, så undrar jag mest vad skillnaderna mellan de två är (var).

Jag vet att det är två zonkartor mer än i den första.
Men är det några andra skillnader?
Är det en annan "kampanj" jämfört med den första?
 
User avatar
Tomas
Site Admin
Posts: 4896
Joined: Fri 08 Apr 2011, 11:31

Re: Skillnad mellan gamla och nya startboxen?

Thu 19 May 2016, 10:24

Då den gamla startboxen inte verkar finnas att få tag på, så undrar jag mest vad skillnaderna mellan de två är (var).

Jag vet att det är två zonkartor mer än i den första.
Men är det några andra skillnader?
Är det en annan "kampanj" jämfört med den första?
Hej!

Den gamla boxen är slutsåld sedan länge. Nya startboxen har som du säger en extra (dubbelsidig) zonkarta, rolldokumenten (fanns inte i gamla boxen), samt lite fler spelkort (8 extra). Dessutom är boxen i sig fetare och har ny coverart. Böckerna i den gamla boxen är dock annorlunda - de motsvarar närmast den nya Regelboken och Kampanjboken, fast i mjukpärm. Regelboken och Kampanjboken är dock något utökade och uppdaterade. Nya startboxen har nedbantade regler samt tre helt nyskrivna zonsektorer, skapade för att ge en bra introduktion till spelvärlden. :)
Fria Ligan
 
Oddball_E8
Topic Author
Posts: 442
Joined: Sat 14 May 2016, 20:13

Re: Skillnad mellan gamla och nya startboxen?

Thu 19 May 2016, 14:36

Ahaa, ok, så jag missar inget om jag köper nya startboxen och regel/kampanjböckerna.

tack för svaret!
 
User avatar
SCalvin
Posts: 189
Joined: Tue 03 Feb 2015, 19:06

Re: Skillnad mellan gamla och nya startboxen?

Fri 10 Jun 2016, 18:04

Häftigt, missade första omgången av boxen.

Sedan har det väl tillkommit errata och korrigeringar. Hur bossen fungerar fick en stor ändring i YZ.
 
Katstrof
Posts: 5
Joined: Fri 16 Mar 2012, 14:43

Re: Skillnad mellan gamla och nya startboxen?

Mon 13 Jun 2016, 14:16

Finns det något sätt att komplettera den första utgåvan av startboxen med extrasakerna man från i den nya utgåvan?
Kan definitivt betala en slant för de extra korten, zonkarta, ett häfte med regeländringar och utökningar m.m.
 
Oddball_E8
Topic Author
Posts: 442
Joined: Sat 14 May 2016, 20:13

Re: Skillnad mellan gamla och nya startboxen?

Mon 13 Jun 2016, 16:20

Finns det något sätt att komplettera den första utgåvan av startboxen med extrasakerna man från i den nya utgåvan?
Kan definitivt betala en slant för de extra korten, zonkarta, ett häfte med regeländringar och utökningar m.m.
Korten är i Spelkortsbox 1 är jag ganska säker på.

Regeländringar osv finns väl i något av zonhäftena om jag minns rätt, annars finns de här på ladda ner sidan:

http://frialigan.se/spel/mutant/ladda-ner/
 
User avatar
Tomas
Site Admin
Posts: 4896
Joined: Fri 08 Apr 2011, 11:31

Re: Skillnad mellan gamla och nya startboxen?

Mon 13 Jun 2016, 16:47

Regeländringar osv finns väl i något av zonhäftena om jag minns rätt, annars finns de här på ladda ner sidan:

http://frialigan.se/spel/mutant/ladda-ner/
Stämmer! Direktlänk till regeluppdateringen.

Det stämmer att de extra korten finns med i Spelkortsmodul 1. Den extra zonkartan (Öresund/Umeå) finns inte att få tag i separat tyvärr (den följde med den gamla SL-skärmen, som också är slut sedan länge).
Fria Ligan
 
Oddball_E8
Topic Author
Posts: 442
Joined: Sat 14 May 2016, 20:13

Re: Skillnad mellan gamla och nya startboxen?

Mon 13 Jun 2016, 17:11

Regeländringar osv finns väl i något av zonhäftena om jag minns rätt, annars finns de här på ladda ner sidan:

http://frialigan.se/spel/mutant/ladda-ner/
Stämmer! [url)=http://frialigan.se/wp-content/uploads/ ... dering.pdf]Direktlänk till regeluppdateringen[/url].

Det stämmer att de extra korten finns med i Spelkortsmodul 1. Den extra zonkartan (Öresund/Umeå) finns inte att få tag i separat tyvärr (den följde med den gamla SL-skärmen, som också är slut sedan länge).
Dock finns den väl i Kampanjboken, så det GÅR att få tag på, men inte löst.

(Och den finns ju under ladda ner.)
 
Byrax
Posts: 1094
Joined: Fri 08 Jan 2016, 10:42
Location: Mythic North

Re: Skillnad mellan gamla och nya startboxen?

Sat 20 Aug 2016, 18:47

Tyvärr är det flera feltryck på markörerna som följer med nya boxen. Flera har dubbeltryck, typ 5 och 10 på samma bricka, eller överlappande med två 5or, och andra har en 5 på ena sidan och ingen på andra. Är det så på alla exemplar eller bara jag som fått en bad batch? Kan personligen tycka att man även borde valt tydligare siffror. 
 
User avatar
Tomas
Site Admin
Posts: 4896
Joined: Fri 08 Apr 2011, 11:31

Re: Skillnad mellan gamla och nya startboxen?

Sat 20 Aug 2016, 19:46

Tyvärr är det flera feltryck på markörerna som följer med nya boxen. Flera har dubbeltryck, typ 5 och 10 på samma bricka, eller överlappande med två 5or, och andra har en 5 på ena sidan och ingen på andra. Är det så på alla exemplar eller bara jag som fått en bad batch? Kan personligen tycka att man även borde valt tydligare siffror. 
Det är den första rapporten av detta slag som vi fått. Alla exemplar jag har sett ser bra ut. Vi kan självklart ersätta ditt spel med ett nytt.
Fria Ligan

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 5 guests