Khan
Topic Author

High-score!

Wed 13 Apr 2016, 08:42

När mina spelare tog sig genom Ledningsplats Adam (stort tack till Messias som konstruerade den förresten) passade en av rollpersonerna på att dyka ner i reaktorns vattenkylningssystem. Efter ett fåtal rundor där nere hade rollpersonen 16 rötpoäng. Hade han inte haft en skyddsdräkt hade han haft ett antal till.

Har någon annan grupp varit med om något bisarrt high-score ute i Zonen eller Arken?

Tomas
Site Admin

Re: High-score!

Wed 13 Apr 2016, 09:17

När mina spelare tog sig genom Ledningsplats Adam (stort tack till Messias som konstruerade den förresten) passade en av rollpersonerna på att dyka ner i reaktorns vattenkylningssystem. Efter ett fåtal rundor där nere hade rollpersonen 16 rötpoäng. Hade han inte haft en skyddsdräkt hade han haft ett antal till.

Har någon annan grupp varit med om något bisarrt high-score ute i Zonen eller Arken?
Wow! Överlevde han?
Fria Ligan

Fenhorn
Moderator

Wed 13 Apr 2016, 11:20

High-score och high-score, men kanske någon typ av häpnadsväckande rekord i alla fall.

I Genlab Alfa så var den stora drömmen för jägaren att döda ett stort monster, typ gigantisk ekoxe och sedan göra rustningar utav skalet. För att korta historien så, till slut, så fick jägaren sin dröm uppfylld och en krigaren i gruppen tick sig en fin rustning (SV10). Lite senare så fick krigaren chansen att testa rustningen då de blev anfallna av luftmuränor. De två första slagen som rustningen skulle absorbera slutade med att rustning blev skadad (ner till SV2) och inte heller hade absorberat någonting.

Vad gäller röta så hade en utav mina spelare sju permanenta röt-poäng. Spelaren sa faktiskt ingenting om det utan senare när det uppdagades så sa han bara "och vad hade det hjälpt om jag hade gnällt om det" och det är ju rätt i och för sig. De andra lyckades att övertala honom att pensionera karaktären hemma i arken och även om det var några dagar hem (de var långt ut) och han fick mer röta, så fick han faktiskt inga skador tack vare rötan.

Det var en spelare som hade elva tärningar när han skulle anfalla. I den spelarens första tärningslag så slog han inga RAD eller BIO, ett slag som är en typisk press. Pressen slutade med att det fortfarande inte kom några RAD eller BIO. Denna spelare sa "uh, det ska bli ett sånt spelmöte". Spelarens nästa anfall, slutade med en BIO men fortfarande inga RAD. Pressen på detta tärningslag genererade i en RAD. Denna spelares första 44 tärningslag så blev 42 av dem 2-5. Det är vid de tillfällena som det känns lite kymigt när jag som SL slår fyra RAD på sex tärningar och det utan att pressa.
“Thanks for noticin' me.” - Eeyore

Khan
Topic Author

Wed 13 Apr 2016, 11:36

/.../
16 rötpoäng.
/.../
Wow! Överlevde han?
Japp, men knappt. Som tur var är några andra i gruppen skickliga vårdare. Dessutom har han mutationen Rötätare och en näve MP till övers. Det läskigaste är att han bara fick ett extra permanent rötpoäng av hela den raddan.
Det var en spelare som hade elva tärningar när han skulle anfalla. I den spelarens första tärningslag så slog han inga RAD eller BIO, ett slag som är en typisk press. Pressen slutade med att det fortfarande inte kom några RAD eller BIO. Denna spelare sa "uh, det ska bli ett sånt spelmöte". Spelarens nästa anfall, slutade med en BIO men fortfarande inga RAD. Pressen på detta tärningslag genererade i en RAD. Denna spelares första 44 tärningslag så blev 42 av dem 2-5. Det är vid de tillfällena som det känns lite kymigt när jag som SL slår fyra RAD på sex tärningar och det utan att pressa.
Ja jisses... Sådana otursdagar har man då och då. Men det där låter snäppet värre än vanligt.