Guendolin

Re: Webbaserad karaktärsskapare

Mon 27 Jul 2015, 15:01

Lite fler saker som skiljer sig från den svenska versionen av Mutant, 2:a upplagan:
• Bossens bästa GE ska vara KNS och inte SKP
Åter igen en skillnad mellan den svenska och engelska versionen. Jag vill gärna få en kommentera från ligan om detta.
• UTSEENDE: Ansikte är felstavat :)
• Jag får inga vapenval för Bossen!
Ska fixa!

Jurij 1138

Mon 27 Jul 2015, 20:06

Ja, jag valde År Noll. Sen kommer inget upp på nästa sida.
Jag får helt enkelt försöka kolla upp det. Jag har dock ingen mac så det kan dröja innan jag hittat en lösning på problemet. Du får gärna säga exakt vilken version av OSX och Safari du kör samt om du kan säga om det blir något felmeddelande i webbläsarkonsolen.
Jag kör Safari 8.0.7 på OS X 10.10.4

Jag väljer svenska flaggan, klickar på skylten längst ner (får ingen text på den). Kommer till nästa sida, väljer Mutant: År Noll, klickar på skylten (fortfarande ingen text). Kommer till Klass, och får upp text ner till Välj en klass, efter det finns inga val.

Verkar annars vara ett superbra verktyg som underlättar för många. :)

Fenhorn
Moderator

Mon 27 Jul 2015, 20:16

Jag väljer svenska flaggan, klickar på skylten längst ner (får ingen text på den). Kommer till nästa sida, väljer Mutant: År Noll, klickar på skylten (fortfarande ingen text). Kommer till Klass, och får upp text ner till Välj en klass, efter det finns inga val.

Ah, det var där jag stannade också. Till slut så klickade jag runt lite och, voila :)

Valen står ovanför frågan. Så klicka på ordet Mutant (det finns ju bara en klass än så länge).
“I’d say thistles, but nobody listens to me, anyway.” - Eeyore

Guendolin

Mon 27 Jul 2015, 20:28

Finns uppenbarligen problem med Safari. Jag får försöka fixa de i kommande veckor även om jag är lite osäker på hur det ska ske. Har använt en tjänst för att testa det i tidigare versioner av OSX men senaste versionen är bakom en betalmur.

Jurij 1138

Mon 27 Jul 2015, 20:55

Ah, det var där jag stannade också. Till slut så klickade jag runt lite och, voila :)

Valen står ovanför frågan. Så klicka på ordet Mutant (det finns ju bara en klass än så länge).
Jamen då förstår jag. Det var inte helt logiskt att man behöver välja klass i ett spel där det bara finns en klass...

Får dock fortfarande inte upp förklarande text, exempelvis när man ska välja grundegenskaper.

Fenhorn
Moderator

Mon 27 Jul 2015, 21:08

Kan ju fortfarande vara jinxikt. Men måste göra varje val. Så man måste välja Klass (Mutant), Syssla, Ålder (mogen), osv.
“I’d say thistles, but nobody listens to me, anyway.” - Eeyore

Krönikören

Mon 27 Jul 2015, 21:21

Problemet verkar förknippat med iOS. Jag laddade ned Chrome-läsaren för iPhone men felet med att text inte visas kvarstår! :(

GimdringWutz

Mon 03 Aug 2015, 14:24

Testade att göra en gubbe, mest på skoj och upptäckte följande bugg:
Man kan få samma mutation 2 ggr.

Image

Måhända kanske det är en version där mutanten är extra mycket magnetisk? :D
Vi behöver fler som vill spela i norra Dalsland / sydvästra Värmland. Hör av dig!

SirBulle

Mon 03 Aug 2015, 16:44

Grymt initiativ!
Jag körde igenom hela sidan en gång.
Skapade mig en Krossare vid namn SirBulle.

Dock testade jag en andra gång och välde då att klicka på Genlab och sedan "Nästa".
Jag vet att det står att det kommer snart men när jag sedan klickade på M:Å0 och Nästa så fungerade inget.

På något sätt så hade jag sönder sidan iom att jag försökte gå vidare med Genlab. :'(

SCalvin

Thu 06 Aug 2015, 12:40

Karaktärsgenerering är så pass simpelt att det inte tog mycket längre tid med boken. Kanske när spelarna sitter hemma eller på distans, och behöver organisera upp en RP?

Vad gör åldersmodifikationen? Är det något nytt med Genlabb Alfa, alla mutanterna i grundutgåvan hade väl samma ålder?
GZIP: Off