Jag tänker att IMM mycket väl skulle kunna vara cybernetiskt förstärkt och nedfryst, men att man får välja själv när man skapar rollpersonen. I gamla mutant var det ju en skarp linje mellan IMM (överlevare under katastrofen) och NFM (nedfrysta människor som övervintrat). De IMM som överlevt under katastrofen är ju snarare "zongastar".Exodus kan ju också betyda utkastad iofs...
Såvida man inte börjar som nedfrusen så måste IMM ha flytt pesten och sedan överlevt kriget i isolerade samhällen. Var skulle dom ha fått sin teknologi ifrån? Det är mer troligt att dom återgår till ett jägarsamhälle och med tiden tuffar till sig. Sedermera kommer dom i kontakt med andra varelser. Fysiskt svagare än djuren och utan mutanternas röt-tålighet och specialförmågor så kanske det slutar illa. Dom behöver en edge kanske men varför skulle sånt ligga runt och skräpa i zonen i nyskick för?
Nedfrusen klon med hightech och cyberförmågor gillar jag mer som en egen klass och inte som IMM.
Jo men mutanterna är inte dummare än att dom också kan lära sig saker och använda högteknologi. Så det är egentligen ingen fördel bara en tjuvstart.IMM kan ju tillhöra en enklav och därigenom få tillgång till kunskap och högteknologi. Jag förstår inte varför de skulle behöv vara nedfrusna..?
Ja, det är förstås ett dilemma. Men med kunskap tänker jag mig en nivå som inte är tillgänglig för mutanter: tänk akademiska studier på hög nivå, eller skillnaden mellan en välutbildad elitsoldat och en bonde-rebell.
Jo men mutanterna är inte dummare än att dom också kan lära sig saker och använda högteknologi. Så det är egentligen ingen fördel bara en tjuvstart.
Nedfryst människa var en klass man kunde spela i Mutant 2 på den tiden det begav sig. Det var en ganska klen figur men den hade teknik och utbildning från början. IMM däremot var en slags överlevare en ganska tuff typ. Jag skiljer gärna på dom två, och ser gärna IMM som en Mad Max figur, kanske lite mentalt förvirrad ibland, som ett resultat av ja...situationen.
Biomensch hade ju nackdelen att de var tvungna att äta väldigt mycket. Minns inte cyborgernas nackdelar tyvärr.Jo men mutanterna är inte dummare än att dom också kan lära sig saker och använda högteknologi. Så det är egentligen ingen fördel bara en tjuvstart.IMM kan ju tillhöra en enklav och därigenom få tillgång till kunskap och högteknologi. Jag förstår inte varför de skulle behöv vara nedfrusna..?
Nedfryst människa var en klass man kunde spela i Mutant 2 på den tiden det begav sig. Det var en ganska klen figur men den hade teknik och utbildning från början. IMM däremot var en slags överlevare en ganska tuff typ. Jag skiljer gärna på dom två, och ser gärna IMM som en Mad Max figur, kanske lite mentalt förvirrad ibland, som ett resultat av ja...situationen.
Zongastarna iofs...men dom har ju problem med rötan. Cyborgar och Biomensch-typer hade varit roligare om dom hade haft nackdelar. Kanske måste dom äta piller hela dagarna. Eller så har dom dagar där dom känner sviterna av att ha varit nedfrysta.