User avatar
Kosta
Site Admin
Topic Author
Posts: 1532
Joined: Fri 08 Apr 2011, 11:04

Inspiration till Ad Astra

Sun 14 Jun 2015, 14:00

Jag sitter mest och håller på med kickstartern till Coriolis - mörkret mellan stjärnorna, men när jag såg dessa övergivna skyttlar, var man ju tvungen att posta det här. Efter katastrofen typ.

http://gizmodo.com/these-are-the-sad-re ... 1710827956
Fria Ligan
 
jitter
Posts: 11
Joined: Sat 11 Apr 2015, 17:28

Re: Inspiration till Ad Astra

Sun 14 Jun 2015, 22:46

Tack för länken Kosta!

Får mig nästan önska att Sverige hade sitt eget superambitiösa rymdprogram med lika massiva hangarer, där det läggs årtionden av arbete och hundratals biljoner kronor på skrytbyggen till rymdskepp, tills undergången kommer och sätter stopp för det hela.
 
ondahamstern
Posts: 5
Joined: Sun 08 Jun 2014, 00:27
Location: Södertälje

Re: Inspiration till Ad Astra

Sun 14 Jun 2015, 23:12

Tack för länken Kosta!

Får mig nästan önska att Sverige hade sitt eget superambitiösa rymdprogram med lika massiva hangarer, där det läggs årtionden av arbete och hundratals biljoner kronor på skrytbyggen till rymdskepp, tills undergången kommer och sätter stopp för det hela.
Det går alltid att trolla in sånt i ens kampanjer, det är tekniskt sett bara fantasin som sätter de största gränserna för hur Sverige såg ut innan undergången.
 
User avatar
SCalvin
Posts: 189
Joined: Tue 03 Feb 2015, 19:06

Re: Inspiration till Ad Astra

Mon 15 Jun 2015, 23:30

Jag skickar runt robotar med tre kronor på, så varför inte?
 
User avatar
KimKhan
Posts: 64
Joined: Mon 09 Feb 2015, 22:10

Re: Inspiration till Ad Astra

Sat 20 Jun 2015, 21:56

Ja vi har ju Rymdstyrelsen, Esrange Space Center och Rymdbolaget som kan ge lite inspiration. Sedan så har vi ju Svenska satelliter i Mutant som ska ha kommit upp på något sätt. För det krävs ju en infrastruktur, och ja? Varför inte lite "Enklaver" eller "Bio-Bunkrar" uppe i Kiruna också?

Esrange's utvecklingscenter ligger ju faktiskt i Solna vilket gör det inte är helt omöjligt med ett extraäventyr för de som har sin Zon i Stockholm!
När inga ungar längre finns är allting slut.
vad är det då för mening om man står ut?
Visst har det blivit kaos i tidens lopp,
men så länge det finns ungar så finns det hopp.
 
jitter
Posts: 11
Joined: Sat 11 Apr 2015, 17:28

Re: Inspiration till Ad Astra

Sun 21 Jun 2015, 00:35

Jovisst, med tanke på några av de platser som redan finns att utforska i M0 kan ju en hangar ellernågon form av center faktiskt platsa in bra. Att verksamheten i Sverige har sitt huvudkontor så långt söderut som Solna gör ju inte saken sämre, tack för det KimKhan :) Av någon anledning hade jag mentalt snöat in på att all svensk rymdverksamhet var förlagd till Kiruna.
 
jitter
Posts: 11
Joined: Sat 11 Apr 2015, 17:28

Re: Inspiration till Ad Astra

Sun 21 Jun 2015, 00:44

Skrattar mer än vad jag borde över de namnen, också. Rymdstyrelsen. Rymdbolaget. Få svenska ord är så osexiga som styrelse och bolag :D Inte konstigt att åtminstone Rymdbolaget numera går under SSC.
 
stalorato
Posts: 102
Joined: Tue 15 Sep 2015, 17:46

Re: Inspiration till Ad Astra

Thu 24 Sep 2015, 18:47

tack kosta,
extremt häftiga men även lite nedslående bilder.. vore coolt att väva in en sån hangar nånstans i rollspelet.
haha jag gillar också namnet rymdbolaget och trodde det enda som fanns i den här vägen var i Kiruna.
vad kan tänkas finnas i Solnas huvudkontor om man ponerar att min fantasi har gått i stå..?! ;)
 
User avatar
Kosta
Site Admin
Topic Author
Posts: 1532
Joined: Fri 08 Apr 2011, 11:04

Re: Inspiration till Ad Astra

Sun 27 Sep 2015, 21:54

tack kosta,
extremt häftiga men även lite nedslående bilder.. vore coolt att väva in en sån hangar nånstans i rollspelet.
haha jag gillar också namnet rymdbolaget och trodde det enda som fanns i den här vägen var i Kiruna.
vad kan tänkas finnas i Solnas huvudkontor om man ponerar att min fantasi har gått i stå..?! ;)
Jag tycker du skriver en cool zonsektor med det temat och postar här på forumet så kan folk använda det. Jag har lite ont om tid nu ;)
Fria Ligan

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 4 guests