KimKhan

"Rena" kartor?

Mon 18 May 2015, 20:42

Jag kom på en sak när jag kikade på kartorna i regelboken och såg att en massa noteringar och markeringar om viktiga platser, observationer och rykten (som Eden) redan var ifyllda. Jag tänkte att det kanske skulle vara en bra idé om det fanns "rena" kartor över området utan dessa markeringar och låta spelarna stå 100% för allt som fylls i?

Tanken med hur kartorna ser ut nu är givetvis - som jag tolkar det - beroende på att kartorna inte är helt nya och någon annan har gjort dem och fyllt i dem efter dennes bästa förmåga.
Men finns det en möjlighet att få tag i "ofyllda kartor" som inte är helt rena, som faktiskt har landskapskonturer? Eller blir det så att man får fylla i det själv?

Men om någon annan har haft samma tanke som jag har haft men som har haft lite mer driv i kroppen kanske skulle kunna tänkas dela med sig av sitt material?
När inga ungar längre finns är allting slut.
vad är det då för mening om man står ut?
Visst har det blivit kaos i tidens lopp,
men så länge det finns ungar så finns det hopp.

Lejonel

Re: "Rena" kartor?

Tue 19 May 2015, 09:29

Tjena!

Jag har också tänkt på detta och har löst det genom att ta en av de befintliga kartorna och sätta ut "vita fläckar" över de platser där anteckningar redan finns. Därutöver har jag lagt till några ytterligare vita fläckar för skojs skull. Spelarna får sedan fylla i vad de hittar där på egen hand.

När jag gjorde min karta (som jag tyvärr inte har till hans längre) så tog jag helt enkelt och "blurrade" och suddade valda sektorer på kartan i MS Paint - väldigt snabbt och enkelt alltså.

Min motivering till spelarna är att kartan de fått tag på är extra sliten på dessa platser.

KimKhan

Re: "Rena" kartor?

Tue 19 May 2015, 20:43

Tjena!

Jag har också tänkt på detta och har löst det genom att ta en av de befintliga kartorna och sätta ut "vita fläckar" över de platser där anteckningar redan finns. Därutöver har jag lagt till några ytterligare vita fläckar för skojs skull. Spelarna får sedan fylla i vad de hittar där på egen hand.

När jag gjorde min karta (som jag tyvärr inte har till hans längre) så tog jag helt enkelt och "blurrade" och suddade valda sektorer på kartan i MS Paint - väldigt snabbt och enkelt alltså.

Min motivering till spelarna är att kartan de fått tag på är extra sliten på dessa platser.

Smart. Smart. Jag får nog göra någonting liknande faktiskt. Om jag gör det så ska jag dela med mig av resultatet - för allas roandes skull.
När inga ungar längre finns är allting slut.
vad är det då för mening om man står ut?
Visst har det blivit kaos i tidens lopp,
men så länge det finns ungar så finns det hopp.
GZIP: Off