TheSpaceMan

Rymdmannens Generatorer

Wed 11 Feb 2015, 11:53

Tänkte ha en egen samlingsplats för allt det skit jag producerar, baserat på andras eller Ligans material.

Ska fixa in lite länkar, och referenser till det jag gjort etc.

Automatgenerator -Klar
Baserat på Carrots tabell.
Länk: https://dl.dropboxusercontent.com/u/796 ... index.html

Namgenerator - Wip demo
Byggd på en simpel malkov chain baserat på svenska mansnamn och vanliga verktyg.

Hemmabyggesgenerator - Wip, teoretiskt planerad.
Generator baserad på skrotskallelistan från Fria Ligan med lite kreativ frihet.
Länk: Todo.

Zonsektormiljöbeskrivningsgenerator - Wip, Väldigt väldigt tidigt utkast som bara testar merge av olik textdata, behöver oändligt mycket mer jobb för att bli praktiskt användbar.
Byggd med en malkov chain, miljöbeskrivningar av Sverige kombinerat med zonbeskrivningar av Fria Ligan.
Exempel: I bottnen av en uttorkad floddal trivs växterna, om det är därmed sveriges första kommunala biotopskyddsområde.
Länk Version 2: https://dl.dropboxusercontent.com/u/796 ... index.html

Alla generatorer ska modiferas att ta referens till den data man man vill använda som input, (t ex ett korrekt formaterat textdokument i en publik dropbox) istället för att vara beroende av statiskt material i koden. All script ligger med i en public dropbox, vilket gör att vem som helst kan glo igenom scripten om dom vill.
Last edited by TheSpaceMan on Mon 16 Feb 2015, 00:58, edited 3 times in total.

Carrot

Re: Rymdmannens Generatorer

Wed 11 Feb 2015, 14:40

Går dom att använda på mobilen? Det är ju alltid smidigt liksom!

TheSpaceMan

Wed 11 Feb 2015, 16:59

Några har jag testat på mobilen, och det verkar fungera.
Det är ju bara javascript så det ska browsern i mobilen klara.
Det kan vara issues dock om det tar tid att köra någon logik då kan det bli timeout på telefonen för att den inte arbetar snabbt nog.

Men målet är att dom ska gå snabbt och lätt att använda.
Testat namngenerator på min telefon när jag åkte tåg.

TheSpaceMan

Thu 12 Feb 2015, 11:14

Ps. Testat slänga upp ett tidigt test av zonguides generatorn.

Den är väldigt dålig då jag behöver fixa bättre indata, nu är det mest en wiki om stockholm och lite kombo med öken wiki, kärnvapen, försvarets tips vid kärnvapen krig och biologiska stridsmedel.

Behöver mycket mer arbete.

Det mest spännande var väl att den spotta ut sig att stockholms blodbad är ett populärt turistmål som inträffar varje juli.

Ska försöka mata den med lite information om olika naturreservat då dessa brukar ha bra miljöbeskrivningar om just natur, växter och ovanliga djur. Sedan skriva ihop lite brödtext som relaterar till mutant och mutant termer användandes liknande ord och meningsbyggnad, så ökar chansen till korspollinering mellan texterna.

TheSpaceMan

Mon 16 Feb 2015, 00:57

Har gjort en ny updatering av mutantens turistguide (en version 2 då upplägget skiljer sig väldigt kraftigt), arbetar mig nerifrån och upp, har väldigt få adjektiv så dom repeterar. Ska även mata in lite mer regler för hur dom passar in. Ska även bygga en liten hirarkisk detalj där större områden kan innehålla mindre områden.
Last edited by TheSpaceMan on Mon 16 Feb 2015, 07:14, edited 1 time in total.

Tomas
Site Admin

Mon 16 Feb 2015, 01:00

Grymt jobb!
Fria Ligan

TheSpaceMan

Mon 16 Feb 2015, 07:59

Störst förändringen jag ska göra när det finns tid. Är att konvertera ord till kategorier och sätta gradering på möjliga kategorier på platser. Minimerar mängden dammfyllda floder och minskar mängden hyreshus som är fyllda med blad och buskar. Ska även skilja på konstruerade och naturliga objekt mer. Färre odlade sjukhus. Ska även indexera orden så jag lätt kan filtrera ut dubbletter. Samt lägga till frekvens på ord och sortera in ord som synonymer. Mycket arbete alltså. :)

Motsatser förstås genom att minska mängden ord genom synonymer så kan jag även hålla motsatser så att rummet inte är litet, träfyllt och stort.

Ah. Det även möjlighet för fler-ords beskrivningar, vilket visserligen vore intressant att generera fram på något sätt, får se hur lösningen blir där.

Kanske väva in temperatur på något sätt, och ha en lista på hur objekt beskrivs vid sådana tillstånd.

TheSpaceMan

Mon 16 Feb 2015, 10:54

Det är intressant vilken bild man kan få i hjärnan genom att tillföra biomassa som en plats snarare än en beskrivning.

Biomassan är vriden, rostig, träsklik, djurisk, och rutten.

TheSpaceMan

Mon 16 Feb 2015, 15:47

Har på liten plötslig egentid börjat få in grunderna för kategorier.
Konstruktioner beskrivs med konstruktionsord, natur med naturord. vid en kombo har jag fått lite issues jag utreder, men det finns inte så många. dessa får för stunden bara "beskrivande" ord.

Beskrivande är alla ord som inte rakt av kopplas till något som byggt eller till natur. Ljus, glödande, vriden, osv.

TheSpaceMan

Wed 18 Feb 2015, 00:23

Ok. Mutanensturistguide har muterat sig och blivt någon halvskum zongenerator...
GZIP: Off