TheSpaceMan
Topic Author

Namngenerator

Mon 09 Feb 2015, 01:17

https://dl.dropboxusercontent.com/u/796 ... index.html

Generatorn är en variant av en simpel malkov chain (Om man tittar på senaste bokstaven, vilka tecken är vanligast som följer? Med en lista över vanliga namn i Sverige som indata)

Den är matad med manliga namn i Sverige just nu, tänkt mata in kvinnliga med. Men då det tar en jäkla tid att formatera upp all data så blir det någon dag framöver.

Passade väl inte direkt någon annanstans än i allmänt.

Ytterligare modification och förändringar kommer. (främst då det känns som någon alvnamnsgenerator vid tillfällen)

Massa buggar inser jag, någon kanske får ut något vettigt men jag måste verkligen fixa till den mer. :)

//Senaste ändringen, spottar ur sig 25 namn istället för 1.

TheSpaceMan
Topic Author

Re: Namngenerator

Mon 09 Feb 2015, 02:22

Hahahah.
Nä nu har jag sabbat sönder den till ett icke fungerande stadie så gott som.

Råkade hamna i situationen att jag bara kan bygga vidare på namnet, om det tidigare ordet slutar på en vokal. :D Ska fixa till det imorgon. :) Den producerar en del korta namn iaf (om dom börjar på en vokal) som kan fungera.

TheSpaceMan
Topic Author

Mon 09 Feb 2015, 07:28

Såja. Lite ständig lite fix.
Nu avbryter den om den, om den använder bokstäver som inte har några "barn" sektioner att lägga till namnet. eller ger bara första bokstaven.

Överväger att bygga om den fonetiskt, men fonetik får min hjärna att gråta. Men det hade varit coolt för då bygger den snarare på läten som följer istället för ord.

Tomas
Site Admin

Mon 09 Feb 2015, 11:27

Coolt!
Fria Ligan

TheSpaceMan
Topic Author

Mon 09 Feb 2015, 11:31

Nästa steg är att lära mig skriva meningar som inte låter som en trasig chatbot eller som jag är en malkov chain själv.

Nu plockar den ut dom vanligaste startstavelserna av namn och prioriterar, resten är fortfarande lite slumpat.
Men ska böjra med att slå samman det istället med dom vanligaste namnändelserna (för den sista bokstaven) med under lunchen och sedan slumpa om det ska in mer i mitten också.

TheSpaceMan
Topic Author

Mon 09 Feb 2015, 14:46

Fixat till en ny liten update. Namnen känns mer namniga nu.
https://dl.dropboxusercontent.com/u/796 ... index.html

Nils
Site Admin

Mon 09 Feb 2015, 15:10

Fick fram namnet Maximårt. Din maskin fungerar.
Fria Ligan

TheSpaceMan
Topic Author

Mon 09 Feb 2015, 15:13

Fick fram namnet Maximårt. Din maskin fungerar.
Haha.
Visste inte att det var det som var defenitionen. :)

Alpteg

Sun 01 Mar 2015, 14:19

Det fanns tidigare en väldigt bra svensk sida som man kunde göra massor av olika namn, yrken, personlighetsdrag osv bara via en eller några knapptryckningar och vad jag fattar det som, gjord för Mutant:UA. Tyvärr försvann sidan ifrån internet och jag har inte lyckats hitta den igen, eller liknande. Dock så har jag inte sökt så länge. Men ifall det är någon här på forumet som känner igen min beskrivning av hemsidan och har en form av den som fungerar så skulle jag vara mycket nöjd att få dela den informationen med dig. Kanske var lite off-topic, men du kan ju ta lite inspiration från det som nämnts ovanför.

//Alpteg

TheSpaceMan
Topic Author

Sun 01 Mar 2015, 16:06

Mjo jag kan ju erkänna att mycket av mina spontana infall inte är så organiserade.

Det går ju utan problem göra större generatorer, problemet i sig är inte logiken, det är datan man ska mata den med. Där det oftast tar tid.