Marova

Mutant År 0 som EPUB

Wed 12 Nov 2014, 17:30

Går det att få regelböckerna till Mutant: År 0 i EPUB format? Brukar försöka läsa regelböckerna ibland på min surfplatta men pdf-format är sjukt segt och fungerar dåligt med bokläsningsappen...

Phalck

Re: Mutant År 0 som EPUB

Thu 13 Nov 2014, 11:02

Om du beställer den engelska versionen får du den svenska och den engelska utgåvan som PDF. I dagsläget är det enda sättet att erhålla dem elektroniskt.
------------------------------------
Mattias Falck
www.phalck.com

Tomas
Site Admin

Thu 13 Nov 2014, 13:12

Det stämmer. I nuläget har vi inte epub-versioner av reglerna, men det är kanske något vi kan åstadkomma framöver. Tabeller och sånt är knöligt i det formatet dock. :)
Fria Ligan

soda

Thu 13 Nov 2014, 14:32

Det är ju ganska tunga pdf-filer, har du provat att spara dem i reducerad kvalitet, eller dela upp i några mindre dokument (kapitelvis eller något)?

Totte

Thu 13 Nov 2014, 20:58

Tycker PDF:erna fungerar klockrent på en gammal iPad 2 i alla fall. DropBox PDF läsare är den bästa.

Marova

Mon 17 Nov 2014, 14:16

Soda: Har inte prövat med reducerad kvalité, men kanske ska testa det...

Totte: Får testa DropBox PDF-läsare, den kanske är bättre än googles...

lupmet

Tue 23 Dec 2014, 12:50

Jag får nog sälla mig till dem som önskar eboksversioner av regelböckerna. Jag tycker att Evil Hat har gjort ett bra jobb med Fate Core, eftersom de har tagit bort stora mängder av bilderna och anpassat typografin så blir det väldigt snabbt och enkelt att bläddra på olika format och skärmar. Vore intressant att höra hur ni andra använder digitala versioner av regelböcker men jag använder det mest för att snabbt kolla upp något, det vill säga söka efter information, eller gå till ett specifikt avsnitt som jag har bokmärkt. Då behöver jag inte utsmyckade sidor, vill jag ha det kan jag plocka upp pappersboken.

Finns det så mycket tabeller så att det blir svårt? Jag antar att det främst är stora tabeller som blir svåra på t.ex. en mobil men är de så stora? När jag bläddrade snabbt i första boken så verkade det bara vara vapentabellerna som kan kräva plats, och de borde gå att ändra lite på så att det inte blir ett problem (i värsta fall göra en "tabell" för varje vapen).

Men det är såklart även en fråga om hur mycket jobb Fria Ligan vill lägga på att konvertera... ;)
M0-kampanj: MØlndal

Katastrofens barn har fostrat många rollpersoner, men Erik Silverstolpe är ändå skapelsens krona.
GZIP: Off