daandruff

Re: M0 - Kortspelet - Symboler för grundegenskaper

Mon 20 Oct 2014, 10:35

Jag funderar om det finns någon tanke bakom symbolernas utformning? Just nu är Kyla och Styrka linjerade medan Skräpa och Känsla är solida i sina symboler. Dessutom så har du 4 olika former på färgplattan varav Känsla och Styrka bara är vertikalt speglade versioner av varandra.

Jag hade nog låtit färgplattorna vara av samma form, gärna något enkelt. Sen även valt en stil på ikonerna. Då är det enbart färg och symbol som visar vilken egenskap det handlar om, medans stilen och formen på plattan ser till att hålla ihop ikonerna till ett set.

Detta är naturligtvis bara mina åsikter, så känn dig fri att ignorera dom :roll:

Bengt Petter

Mon 20 Oct 2014, 11:19

Jag tycker att det ser grafiskt bra ut, men efterlyser, liksom föregående talare, mer enkelhet, kanske också med en mer postapokalyptisk touch. Gärna mer Mad Max och Fallout i valet av grafiska symboler. Vill också tillägga att hela det här projektet verkligen ser kul och spännande ut. Ett nytt sätt att spela Mutant! Viktigt dock att få till alla detaljerna.

För övrigt: ett ballt kortspelssupplement när det här är klart skulle kunna handla om strid med fordon. Typ Combat Cars som kortspel.

Phalck

Mon 20 Oct 2014, 12:48

Håller med om att ikonerna för Kyla och Styrka skiljer sig tematiskt. Gällande styrka ska jag fortsätta med knytnäve tänkte jag, men göra den mer stilren (kantig) och mer fyllda geometriska former istf. kantlinjer enbart. Kyla är fortfarande en svår nöt gällande symbol.

Postapokalyptisk symbolik (för samtliga fyra) är att föredra och jag tar gärna emot idéer. Radiak, Biohazard och Patroner använder jag redan i spelet.

Gällande bakgrundsplattan så ville jag ha olika geometriska former för att enklare skilja dem åt. Det är dessutom möjligt att representera varje grundegenskap med enbart den geometriska formen. Men om fler tycker att det är bättre med samma bakrundsplatta med olika färger bara så är det ett enkelt byte. Jag gillar isf, den femkantinga bakgrundsplattan bäst, den för Skärpa.
------------------------------------
Mattias Falck
www.phalck.com

Phalck

Mon 20 Oct 2014, 12:49

För övrigt: ett ballt kortspelssupplement när det här är klart skulle kunna handla om strid med fordon. Typ Combat Cars som kortspel.
Det hade varit ett roligt spel att spela om inte annat. Kan vara en möjlighet efter detta absolut.
Mattias Falck
www.phalck.com

Phalck

Mon 20 Oct 2014, 23:50

Nya symboler efter lite eftertanke och feedback från er.

Samma bottenplatta på samtliga. Lite mer mutantiga symboler. Nu är det Skärpa som sticker ut... konstigt... kantlinjerna på skyddsmasken behöver göras lite tjockare också.

Funderar på att sätta skyddsmasken på Skärpa och ta något annat som Kyla... vad det nu kan vara.

Jag har med de gamla symbolerna till vänster för referens.

Image
Mattias Falck
www.phalck.com

daandruff

Tue 21 Oct 2014, 09:19

Ser riktigt bra ut! Om du skulle minska storleken på ögat och flytta ned något för att motarbeta att den blir för tung uppåt så tror jag att du är hemma sen :) Jag gillar verkligen de nya symbolerna

Phalck

Fri 12 Dec 2014, 10:56

Ehh

:shock:
Mattias Falck
www.phalck.com

SirBulle

Fri 12 Dec 2014, 11:46

Michaelon är garanterat något sorts spam.
Användarens alla inlägg är helt OT och skrivna utan åäö.
Någon admin borde plocka bort skiten.

Kosta
Site Admin

Fri 12 Dec 2014, 12:05

Michaelon är garanterat något sorts spam.
Användarens alla inlägg är helt OT och skrivna utan åäö.
Någon admin borde plocka bort skiten.
Om Nisse inte hinner så fixar jag det i em o raderar allt.
Fria Ligan
GZIP: Off