User avatar
Fenhorn
Moderator
Posts: 4428
Joined: Thu 24 Apr 2014, 15:03
Location: Sweden

Re: Hur många använder spelmarkerna till Mutant:0?

Mon 07 Jul 2014, 21:52

... och sedan är det väl inte meningen att RP ska ligga på sin madrass av krubb, vatten och patroner och rapa belåtet åt alla stackars fattiga som går förbi. Spelet bygger väl på en ständig kamp om resurserna. En gyllene regel i en värld styrd av x antal fraktioner (bossar) är att om en har väldigt mycket så tenderar det att resultera i "sharetime" :lol:

Eller det kanske bara är jag som är ovanligt hård mot mina spelare :?
“Thanks for noticin' me.” - Eeyore
 
User avatar
soda
Posts: 166
Joined: Thu 24 Oct 2013, 10:54
Location: Göteborg

Re: Hur många använder spelmarkerna till Mutant:0?

Mon 07 Jul 2014, 22:09

... och sedan är det väl inte meningen att RP ska ligga på sin madrass av krubb, vatten och patroner och rapa belåtet åt alla stackars fattiga som går förbi. Spelet bygger väl på en ständig kamp om resurserna. En gyllene regel i en värld styrd av x antal fraktioner (bossar) är att om en har väldigt mycket så tenderar det att resultera i "sharetime" :lol:

Eller det kanske bara är jag som är ovanligt hård mot mina spelare :?
Eller ännu bättre, sätt en annan RP i trubbel så att den med alla resurser måste rädda stackaren.
 
Lekkit
Posts: 29
Joined: Wed 16 Nov 2011, 10:22

Re: Hur många använder spelmarkerna till Mutant:0?

Tue 08 Jul 2014, 16:37

Vi kör med spelmarkerna. Det funkar kalas. Ett vanligt problem vi upplevt med "vanlig" bokföring är att vissa fält (inte minst kroppspoäng) väldigt lätt blir väldigt solkiga och utsmetade väldigt fort. Kör man med marker och noterar sina värden i slutet på varje möte går det inte lika fort innan man måste byta till ett nytt karaktärsblad för att det gamla är oläsligt.

Tar markerna slut är det ett ypperligt tillfälle att sätta några giriga SLPer på karaktärerna. Har man är man förvisso rik, men man är också ett väldigt stort mål för diverse räder. ;)
 
User avatar
Rymdhamster
Posts: 297
Joined: Sat 11 Jan 2014, 16:40

Re: Hur många använder spelmarkerna till Mutant:0?

Wed 09 Jul 2014, 23:51

Kanske öka dödstalet med 1 om spelarna hamstrar för mycket käk eller patroner.
 
Tomasz
Posts: 4
Joined: Mon 30 Jun 2014, 08:51

Re: Hur många använder spelmarkerna till Mutant:0?

Thu 10 Jul 2014, 09:26

Vi använder dom hela tiden och det ger en skön "närvarokänsla" i spelet. Dessutom förenklar det administrationen.
All those moments will be lost in time, like tears in rain
 
Jens go game
Posts: 296
Joined: Fri 04 Nov 2011, 07:49

Re: Hur många använder spelmarkerna till Mutant:0?

Thu 10 Jul 2014, 11:29

För er som kör inflationsdriven spelstil i mutant och behöver markörer som representerar 4, 8 så har min spelgrupp löst det med följande hemmasnickrade markörer: https://www.dropbox.com/s/rnuhsfu190fdm ... %B6rer.pdf.

Men man behöver en artefakt som heter sax, kan hittas i ruiner med skylt med texten "svanströms". Printa på så tjockt papper som skrivare klarar. Förhoppningsvis kommer Fria Ligan med officiella markörer så småningom.
 
Tomasz
Posts: 4
Joined: Mon 30 Jun 2014, 08:51

Re: Hur många använder spelmarkerna till Mutant:0?

Thu 10 Jul 2014, 12:26

För er som kör inflationsdriven spelstil i mutant och behöver markörer som representerar 4, 8 så har min spelgrupp löst det med följande hemmasnickrade markörer: https://www.dropbox.com/s/rnuhsfu190fdm ... %B6rer.pdf.
Grymt! Den tar vi! :D
All those moments will be lost in time, like tears in rain
 
User avatar
holmstrom
Posts: 41
Joined: Fri 18 Apr 2014, 14:18

Re: Hur många använder spelmarkerna till Mutant:0?

Thu 10 Jul 2014, 12:48

För er som kör inflationsdriven spelstil i mutant och behöver markörer som representerar 4, 8 så har min spelgrupp löst det med följande hemmasnickrade markörer: https://www.dropbox.com/s/rnuhsfu190fdm ... %B6rer.pdf.

Men man behöver en artefakt som heter sax, kan hittas i ruiner med skylt med texten "svanströms". Printa på så tjockt papper som skrivare klarar. Förhoppningsvis kommer Fria Ligan med officiella markörer så småningom.
Vackert, tackar! Går ju att köra med laminatplast också.
 
User avatar
Krönikören
Posts: 819
Joined: Sat 01 Mar 2014, 13:43

Re: Hur många använder spelmarkerna till Mutant:0?

Thu 10 Jul 2014, 17:27


Går ju att köra med laminatplast också.
Det löser dessutom problemet med svettiga händer hos nervösa spelare! :) Har märkt att trycket börjat bli suddigt på patron-markerna! :)
 
Oskar
Posts: 106
Joined: Fri 27 Apr 2012, 13:55

Re: Hur många använder spelmarkerna till Mutant:0?

Wed 23 Jul 2014, 20:41

Vi har gett varje spelare en liten ziplockpåse för markerna. Efter varje möte antecknar vi krubb, vatten och patroner för säkerhets skull, och sedan rafsar vi ner varje spelares artefaktkort, mutationskort och marker i respektive påse.

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 6 guests