TheSpaceMan

Re: IPhone-/Android app?

Sat 12 Apr 2014, 23:35

Som SL kompletation kan jag se att det är strålande, för spelare är jag rädd för risken att det kommer bryta illusionen av en förintad värld när alla sitter och tittar på sin iphone.

Och speciellt tärningar tror jag alla blir gladare av att dom slås öppet, än rullas på en egen skärm, känns som alla är delaktiga på ett helt annat sätt. Speciellt om inte koden för tärningar är dokumenterad, då många gör misstaget att råka vikta sina tärningssimuleringar genom att inte ha koll på slumptalsgeneratorn. :D

Personligen tror jag att jag skulle låta spelarna hålla sin karaktär på telefonen mellan omgångarna, men under spel så är det brickor och vanliga tärningar som gäller.

Som sagt, är helt för möjligheten hos en SL app, som då även diskret går att ha gömd med telefonen bakom SLskärmen.

Henke

Sun 13 Apr 2014, 08:53

Som jag skrev tidigare i en kommentar på bloggen. I ett regelsystem som är mer detaljerat hade det varit kanon med en app som beräknar alla omständigheter utan att man skall behöva lägga tid på alla modifikationer i färdighetsslag och strider. Skulle också vara ett bra komplement att ge enskilda spelare information som denne inte nödvändigtvis vill delge övriga i gruppen.
I skuggan av Trakorien - Bloggkrönika från Svavelvinter
Förbjuden Zon - Bloggkrönika från Version Noll
Spelledarens Pod - Av spelledare, för spelledare, om spelledare, samt ett och annat spelmöte

Krönikören
Topic Author

IPhone-/Android app?

Sun 13 Apr 2014, 09:02

Jag upprepar: slumpgeneratorer!! :)

Smidigt i spel när man snabbt behöver värden för en SLP/varelse + kan användas som inspiration!

Spelarna ska absolut INTE sitta med telefonerna under ett spelmöte! Det är endast för SL annars blir det snabbt ett oengagerat spelmöte är jag rädd..

Tomas
Site Admin

Sun 13 Apr 2014, 09:07

Mer info kommer som sagt senare, men några saker kan jag avslöja redan nu:
  • Appen kommer till en början att ha bara ett fåtal funktioner, men den kan byggas på framöver.
  • De funktioner som nu finns i den är enbart till för SL, inte spelarna.
  • Appen kommer att vara gratis.
Fria Ligan

TheSpaceMan

Sun 13 Apr 2014, 19:04

Sweet. :D
Tummen upp från mig då.

ekofest

Mon 14 Apr 2014, 08:16

Coolers

AmP

Thu 17 Apr 2014, 06:50

Ser fram emot detta!
Med plutonium tvingar vi ulvriket på knä.