AON
Topic Author
Posts: 32
Joined: Mon 03 Feb 2014, 21:13

Spelgrupp i Uppsala

Sun 06 Apr 2014, 04:48

Först av allt så ber jag om ursäkt ifall detta är fel plats för att skriva detta. Ifall det är kan kanske en vänligt moderator flytta tråden till sin rätta plats? Tackar i förhand.

Så, med det avklarat, hej allihop! Jag heter André och har relativt nyligen flyttat till Uppsala. Ungefär samtidigt kollapsade spelföreningen jag grundade i Stockholm, inte helt utan samband, men också av andra anledningar. Så jag söker en grupp, eller snarare, jag försöker skapa en ny grupp. Min idé är en grupp där regler inte direkt står i fokus och där folk har mycket utrymme att utveckla sina karaktärer. Tidigare har jag för det mesta rekryterat folk som inte varit med i hobbyn innan och "lärt" dem hur man spelar, så jag har inte så hemskt mycket erfarenheter med andra spelstilar, men jag hoppas det inte riktigt kommer bli ett problem. Min tanke var att jag kommer börja som spelledare och att vi kommer spela Mutant år noll så fort jag får min box. Vid nuläget har jag redan ett par intresserade spelare som inte spelat förut och försöker också rekrytera folk genom nationerna här i Uppsala, samt från rollspel.nu, där delar av det är stycket är inklistrat ifrån. :oops:

Så varför ska du spela med mig? Tja, jag är trevlig. Och iallafall lite rolig. Jag gör också bra kaffe. Och för att jag har gjort det här ett tag nu och tycker jag blivit ganska bra på det. För att du vill uppleva något nytt. För att jag tror att ifall vi båda får en chans så kommer vi skapa något nytt, något roligt, något som du kommer känna är värt att ha tagit del av. För att jag inte spelat på nästan ett år och har massvis med kreativ energi uppdämd, bara väntandes på att släppas lös. För att senaste gången jag spelade (och var spelledare) så lämnade spelarna lokalen med stirrande blickar och märkbart medtagna (My life with Master är ett läskigt spel). För att du är trött på att läsa mina pretentiösa upprepningar men ändå är iallafall lite intresserad, för annars hade du slutat läsa vid det här laget.

Så, vilken typ av spelare är jag intresserad av? Alla i stort sätt. Ung som gammal (själv är jag tjugotvå), erfaren och helt ny, båda fungerar alldeles utmärkt. Jag kräver ingen speciell dedikation eller hemarbete av spelare förutom att de dyker upp på mötena, men jag kan varna mot regelupptagna spelare och power-gamers att det inte är så jag spelar. Sen om man är "seriös" eller inte spelar inte värst stor roll, vi kommer hitta en nivå som passar alla när spelet väl kommer igång.

Ifall någon är intresserad så kan ni maila mig på <ledare.nyhammar@hotmail.se> (gammal förenings-mail, därav det dumma namnet) eller svara i tråden. Hoppas iallafall någon hör av sig och tack för att ni läste.

Med mycket vänliga hälsningar

AON
Jag har ett forum för att organisera spelgrupper i Uppsalaområdet. Forumet heter Zonögat och går att hitta här http://zonogat.swedishforum.net/.
 
Rutger
Posts: 49
Joined: Thu 04 Aug 2011, 12:23
Location: Uppsala

Re: Spelgrupp i Uppsala

Wed 09 Apr 2014, 14:49

Jag är eventuellt intresserad, se mitt mejl!

Vill också för övriga här på forumet nämna att vi söker spelare till bla M0 i Uppsala. Vi är dock lite äldre och det kan ev ställa till praktiska problem (inga sena kvällar etc) för unga och pigga. Men om någon annan medelålders (?!) är sugen på spel så skicka gärna ett meddelande!
 
Echo
Posts: 28
Joined: Wed 28 Sep 2011, 19:24
Location: Uppsala

Re: Spelgrupp i Uppsala

Wed 09 Apr 2014, 15:11

Vad roligt med fler spelare i Uppsala! ska kolla om min grupp kanske är intresserad, om så skulle vara kommer det ett mail till dig!
 
User avatar
Hopeless
Posts: 27
Joined: Wed 04 Apr 2012, 11:14

Re: Spelgrupp i Uppsala

Wed 09 Apr 2014, 18:40

Alla spelare i Uppsala, förenen Eder!

Jag öppnar upp för ensamma spelare som söker ny grupp att spela i. Det jag har att erbjuda är 30 års rollspelande i alla möjliga och omöjliga system; långa kampanjer, korta kampanjer, havererade kampanjer, märkliga one-shots, underliga indiesystem, roliga sessioner, krystade seanser, klassiska system och nya system. Det känns som om min grupp har gjort det mesta som går, utan att vare sig tappa intresse, motivation eller fantasi.

Även om det inte blir några långa kampanjer, är du alltid välkommen att spela med oss. M0, Svavelvinter eller något annat.
 
AON
Topic Author
Posts: 32
Joined: Mon 03 Feb 2014, 21:13

Re: Spelgrupp i Uppsala

Wed 09 Apr 2014, 19:47

Hm, lite tråkigt att det finns folk här i Uppsala som söker spelare (och därmed mer rollspel skulle jag anta) men som istället för att gå med i den underbara upplevelsen som är Ett Rollspel Med André, hellre letar spelare din sina egna, uppenbart undermåliga kampanjer.

Mer seriöst, kul att se att det finns andra som också söker spelare här i Uppsala. Jag hoppas att någon av er skulle känna sig manade att testa och spela med mig. Börjar också göra upp planer på ett regionalt Uppsala-forum där man kan organisera kampanjer och rekrytera spelare i stil med det forum min gamla spelförening hade i Stockholm. Ifall någon tycker det låter som en bra idé kan jag ha det uppe tills nästa vecka.
Jag har ett forum för att organisera spelgrupper i Uppsalaområdet. Forumet heter Zonögat och går att hitta här http://zonogat.swedishforum.net/.
 
User avatar
Hopeless
Posts: 27
Joined: Wed 04 Apr 2012, 11:14

Re: Spelgrupp i Uppsala

Wed 09 Apr 2014, 21:15

Så var det inte tänkt att uppfattas, AON.

Men, din iakttagelse att det finns fler sugna spelare än vad det finns erbjudanden att spela stämmer nog. Så, min öppna inbjudan riktar sig till de spelare som inte ansluter sig till "Ett Rollspel Med André" och ska inte uppfattas som ett "Jag Knycker Potentiella Spelare Som Vill Spela Ett Rollspel Med André"-försök. Jag har spelare så det räcker och blir över till mina spel, men ju fler spelare desto större är sannolikheten att det blir något av i medelåldersverkligheten.

Ett forum verkar ju vara en riktigt smart idé. Kör hårt!
 
kjell skarprättare
Posts: 7
Joined: Mon 10 Mar 2014, 17:30

Re: Spelgrupp i Uppsala

Thu 10 Apr 2014, 00:09

Vad roligt med fler spelare i Uppsala! ska kolla om min grupp kanske är intresserad, om så skulle vara kommer det ett mail till dig!
Jag och Echo till hör samma spelgrupp och vi har letat länge efter nya presoner till gruppen, och efter att ha läst din beskrivnig så verkar du vara percis den sortens person vi letar eftet.
 
AON
Topic Author
Posts: 32
Joined: Mon 03 Feb 2014, 21:13

Re: Spelgrupp i Uppsala

Mon 14 Apr 2014, 16:26

Men, din iakttagelse att det finns fler sugna spelare än vad det finns erbjudanden att spela stämmer nog. Så, min öppna inbjudan riktar sig till de spelare som inte ansluter sig till "Ett Rollspel Med André" och ska inte uppfattas som ett "Jag Knycker Potentiella Spelare Som Vill Spela Ett Rollspel Med André"-försök. Jag har spelare så det räcker och blir över till mina spel, men ju fler spelare desto större är sannolikheten att det blir något av i medelåldersverkligheten.
Hehe, var lite besviken på att inte så många hade hört av sig vid det tillfället och dolde lite passiv-aggresion med ett dumt skämt. Ber om ursäkt så där i efterhand, nu när gruppen verkar bli fulltalig. Jag lämnar erbjudandet om att vara med öppet, men verkar som gruppen snart ska försöka ha sitt första möte. Folk kan såklart hoppa in efterhand också.

När det kommer till ett forum där man kan organisera kampanjer mm inom Uppsala så tar jag nog och lanserar ett sådant samtidigt som min spelgrupp sätter igång. Återkommer alltså med lite mer information.
Jag har ett forum för att organisera spelgrupper i Uppsalaområdet. Forumet heter Zonögat och går att hitta här http://zonogat.swedishforum.net/.
 
User avatar
Hopeless
Posts: 27
Joined: Wed 04 Apr 2012, 11:14

Re: Spelgrupp i Uppsala

Mon 14 Apr 2014, 23:00

AON, det går ju att att »korsbefrukta» Uppsalas M:0-grupper. Ett lokalt Mutant:År Noll-konvent i liten skala? Skriva ihop en Uppsalazon med UKK som sliten, men arkitektritad ark. Eller Carolina, denna kunskapens bastion?

Jag ser framför mig Akademiska som zonsektor, där man kan förvilla sig i kulvertar, hitta coolt skrot och fantastiska artefakter i övergivna(?) operationssalar. En gammal helikopter på taket och en ambulans i garaget som grädde på moset.

Hojta till när du har fått upp forumet så kan vi tjöta där. Om du känner för't.
 
Rutger
Posts: 49
Joined: Thu 04 Aug 2011, 12:23
Location: Uppsala

Re: Spelgrupp i Uppsala

Thu 17 Apr 2014, 10:49

Forum med koppleri-funktion (!) för spelare i UA skulle uppskattas varmt! :)

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 6 guests