User avatar
oklunden
Topic Author
Posts: 5
Joined: Fri 25 Sep 2020, 15:05
Contact:

Fyndtabell 2020

Fri 02 Oct 2020, 18:43

Hittade den här viewtopic.php?f=22&t=2219 gamla tråden och tyckte att det var mycket underhållande vad som har skapats här. Så jag bestämde mig för att jag en webbapp baserat på en del av alla idéer från denna tråden.

Testa https://fyndtabell.fickla.nu och se vad du tycker, än så länge innehåller de flesta träffarna bara namnet på föremålet som man hittar men jag planerar att lägga till mer information.
Jag har även lagt till Artefakt-fynd som man slumpmässigt kan belönas med (9 chanser på 1000 för tillfället så det inte bli för ofta.)
Om man lägger till sidan på sin hemskärm så blir det som en "app" och man slipper hålla reda på adressen plus att man får en fin ikon på sin hemskärm också :D.

Kom gärna med förslag på förändringar/förbättringar så ser jag vad som går att åstadkomma.
 
User avatar
Sindur
Posts: 1
Joined: Sun 18 Jul 2021, 21:00

Re: Fyndtabell 2020

Sun 18 Jul 2021, 21:18

Lysande! Bra jobbat där oklunden!
 
User avatar
oklunden
Topic Author
Posts: 5
Joined: Fri 25 Sep 2020, 15:05
Contact:

Re: Fyndtabell 2020

Mon 23 Aug 2021, 16:46

Tack, kul att du gillar den!
 
Gilliwaken
Posts: 6
Joined: Mon 07 Feb 2022, 11:34

Re: Fyndtabell 2020

Mon 07 Feb 2022, 11:38

Kom gärna med förslag på förändringar/förbättringar så ser jag vad som går att åstadkomma.
Mkt Snyggt!

Ska pröva den. Är den alltså en T6666 med unika entries?

Finns ju också en möjlighet att göra som i regelboken att man lägger in lite skrot som inte bara är skrot. Ofta är det +1 i någon färdighet (att jämföra med många artefakter som är mäktigare +3).

Kanske jag hade föredragit för att hålla det cleant regelmässigt med att zonstrykaren kan känna var i zonen det finns artefakter.
 
Gilliwaken
Posts: 6
Joined: Mon 07 Feb 2022, 11:34

Re: Fyndtabell 2020

Mon 07 Feb 2022, 11:42

En annan snygg grej kanske hade varit om SL kan gå in och se vilka föremål som finns med på listan i skrottabellen och dessutom ändra den.

Kan ju finnas många anledningar till att SL vill gå in och tweaka lite.
 
User avatar
oklunden
Topic Author
Posts: 5
Joined: Fri 25 Sep 2020, 15:05
Contact:

Re: Fyndtabell 2020

Sat 05 Mar 2022, 14:35

Kom gärna med förslag på förändringar/förbättringar så ser jag vad som går att åstadkomma.
Mkt Snyggt!

Ska pröva den. Är den alltså en T6666 med unika entries?

Finns ju också en möjlighet att göra som i regelboken att man lägger in lite skrot som inte bara är skrot. Ofta är det +1 i någon färdighet (att jämföra med många artefakter som är mäktigare +3).

Kanske jag hade föredragit för att hålla det cleant regelmässigt med att zonstrykaren kan känna var i zonen det finns artefakter.
Hej Gilliwaken!

Hoppas att du har hunnit testa den nu :D
Det är 4 stycken T6 som man slår för att få ett resultat.

Datan som resultaten baseras på är ett hopkok av olika listor som jag har hittat på nätet. Jag har sedan redigerat en del men det finns många som är orörda och innehåller stavfel mm. Så har haft tankar på att göra något publikt som man kan redigera tillsammans och på så vis gå en bättre lista.
 
stalorato
Posts: 102
Joined: Tue 15 Sep 2015, 17:46

Re: Fyndtabell 2020

Mon 09 May 2022, 20:50

haha det där tror jag vår SL skulle gilla, ska tipsa honom om vi kommer igång & lirar mutant igen framöver..
såg att den slumpar ut fynden, samma nuffror gav inte samma fynd igen?

någon jag såg hålla på med fyndtabeller förut hade även en slumptabell på skicket, det tyckte jag var coolt!
SL slog 1T6 där
1) betydde att skrotet såg ut att vara i hyffsat eller bra skick men var om möjligt farligt för den som finner / använder skrotprylen
2) uselt skick & totalt oreparerbart, kanske bränt eller sönderrostat
3) hyffsat skick, pajar vid första användningen & går i princip ej att reparera utan nån slags resurs som silvertejp eller ståltråd varpå den snart pajar igen
4) hyffsat skick, pajar första gången den används men kan lätt repareras & blir då hållbar
5) fint skick, lite rostig & böjd måhända & ser ut som det saknas en liten del men kan absolut användas fler gånger
6) nåt den gamle kallade mint condition, alltså som ny -endast smärre bulor & skråmor & några få rostblemmor..

kanske nåt att lägga till din slumptabell?
särskilt som det går att kombinera med artifakter som alltså inte är i fullgott skick?!
 
User avatar
oklunden
Topic Author
Posts: 5
Joined: Fri 25 Sep 2020, 15:05
Contact:

Re: Fyndtabell 2020

Tue 10 May 2022, 06:21

Kul att du uppskattar tabellen!

Det är ingen slump i fynden utan endast om det blir en artefakt. T ex 1111 är en badanka, men kan genom slumpen bli en artefakt istället.

Gillar idé med t6 för skicket också.

Tack för tipset!!

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 5 guests