Moderator: Brior

 
WanaxOdysseus
Topic Author
Posts: 98
Joined: Wed 15 Mar 2017, 00:09

Skuggspel på Clusta Noba när Konfluxen sker - tacksam för råd!

Thu 21 Feb 2019, 20:54

Så, äntligen tillgång till forumen igen (lång historia).

Vår engelskspråkiga kampanj är nu på Kristalltjuren och Ransardi invasion stundar. I Trakorien har Kejsarens namn just dragits i Ödeslotteriet, men de flesta skuggmakter bryr sig inte om det, för de har börjat förstå att Shagul är det stora hotet (och kanske inte förstår att DiFolterna är en viktig joker i leken). Så nu finns en skakig koalition mellan det som kvar av Nya Sfären, gammeladeln och inkvisiotionen. De kommer förmodligen få mig sig Gaddagormgald också.

Så jag funderar nu: när stjärnorna blir tydliga igen och konfluxens läge avslöjas (sker väl efter nästa skuggrunda), då blir det ju dags att föra över resurserna till Clusta Noba. Den Femte Konfluxen-modulen har ju ett spelbräde i klassisk hexagonal stil, anpassad för ett rent militärt avslut, egentligen. Vilket jag inte har så mycket emot, gammal konfliktspelare som jag är. Men det finns också en Clusta Noba-skuggspelskarta.

Om man skulle använda Svavelvinterreglernas skuggspelskarta: hur avgörs spelet runt vem som vinner Konfluxen då? Eller ska jag översätta resurserna från Mellanspelet till de gamla Drakar och Demoner-reglerna och avgöra i mer klassisk militär konfliktsspelsstil? En viktigt detalj här är att en av rollpersonerna är militär befälhavare. Han måste ju få sitt lystmäte och leda en armé innan kampanjen är slut, juh. Då passar det gamla systemet bra. Men jag vill inte heller göra alla de resurser som skuggspelarna har skapat oanvändbara, så...förslag?
 
Sopodlare
Posts: 17
Joined: Thu 15 Aug 2013, 08:22

Re: Skuggspel på Clusta Noba när Konfluxen sker - tacksam för råd!

Sun 13 Oct 2019, 21:01

Hur har det gått?

Vad har de för resurser?
 
WanaxOdysseus
Topic Author
Posts: 98
Joined: Wed 15 Mar 2017, 00:09

Re: Skuggspel på Clusta Noba när Konfluxen sker - tacksam för råd!

Tue 07 Jan 2020, 23:23

Jag kör hexagonspelet från gamla utgåvan, eftersom jag behöver precision vad gäller var olika styrkor befinner sig när Konfluxen faktiskt inträffar. Så jag översatte deras resurser/inflytande från Skuggspelet efter tycke och smak.

Än så länge himla roligt med Fog of War och asymmetri vad gäller information. Shagulspelaren har spritt förvirring och paranoia bland de andra. Som sig bör.

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests