Japp, Äventyrsspelsboken fick fast mig (och flera) i nostalgifällan och då specifikt Svavelvinter igen.
Drar därför snart igång en ny genomkörning av originaläventyret med ett gäng som inte spelat det, men med justeringar utifrån boksettingen och med de nya reglerna (dock ej skuggspel etc utan mer klassiskt stuk - åtminstone i SV).
Läste om Svavelvinterboken nyss (med stor behållning!), men har inte hunnit med SS och VV än, working on it.
Nu blir det nog bara första Svavelvinter vi kommer att orka köra (nuvarande RPG-sessioner brukar vara 3 spelmöten, sedan fallerar den settingen och ngt nytt körs ett halvår/år senare), men om O4Ö etc skulle bli aktuellt, efter moddning från SS och VV så har jag en fråga till de som rebootat de gamla äventyren utifrån nya spelet/böckerna:
Har ni några tips på "planteringar" jag bör/måste göra redan i SV - för att få det att flyta bättre senare?
Arn känns ju gjuten att ha med på båten dit, även om han och draken känns lite "scriptade" om man låter spelarna lyssna på deras uppgörelse.
Är det ngn annan bokperson/händelse som bör introduceras?
Tänkte låta en RP få ett uppdrag liknande Briors och en annan Baldyrs dvs Expedition Cruri samt Vapensmugglingen, resterande får de vanliga ingångarna; Fingolf, Hämnd, Heligt Uppdrag etc, ev med en Digeta-ingång (att ta reda på vad som är gång som hotar svavlet + undersöka shaguliterna dvs Praanzuppdraget).
Tacksam för alla tips (har snappat upp en hel del redan på detta forum och från krönikor).