Tomas
Site Admin

Re: Skuggspel och ÖT

Fri 08 Mar 2013, 10:32

Aha, då fattar jag problemet! Tack. Under skapandet av spelet låg fokus mer på risken att spelare skulle sitta med för ÖT, så detta motsatta problem kanske inte har fått tillräcklig uppmärksamhet.

Liksom Henke tror jag att lösningen är att helt enkelt skruva upp svårighetsgarden på deras dådslag, och att göra dina bifigurer fler/bättre i konflikter mot karaktärerna.

Samtidigt är systemet i någon mån självreglerande. Om en spelare sitter och hamstrar ÖT innebär det att det blir svårare för andra spelare att vinna ÖT - totalmängden är ju begränsad.
Fria Ligan

Peter

Fri 08 Mar 2013, 10:40

Kan man inte bara vara snalare mot den som inte spenderar - aven om denne skickligt spelar mot sitt mal och sitt ode sa tar karaktaren inte risker och satter inte sitt ode pa spel. Darfor far denne inte heller samma utdelning. Tanker da iofs framst pa OT kopplade till mal, ode och utmaningar.

Spelaren lar ju anda sitta pa en rejal pott OT
Check out my BoL heroic migration period hack - Barbarians of the Dark Ages
Kolla mitt ny-klassika BRP-derivat - Monster och Människor

Skarpskytten

Sun 10 Mar 2013, 10:42

Liksom Henke tror jag att lösningen är att helt enkelt skruva upp svårighetsgarden på deras dådslag, och att göra dina bifigurer fler/bättre i konflikter mot karaktärerna.
Jo, det kan vara så. Jag hade ett bra samtal med en av mina spelare i fredags, att han uppmanade mig skurva upp svårighetsgraden och lägga fler hinder ivägen.
Samtidigt är systemet i någon mån självreglerande. Om en spelare sitter och hamstrar ÖT innebär det att det blir svårare för andra spelare att vinna ÖT - totalmängden är ju begränsad.
Ja. Jag har försökt få mina spelare att ta konflikter med varandra, men än så länge utan framång. Det kommer ju också att kosta ÖT. Jag får se om jag kan göra prövnignar som tvingar in dem i konflikter med varandra.