User avatar
Zapp
Topic Author
Posts: 462
Joined: Sat 09 Apr 2011, 17:45

Encyklopedistens Klagan - recension av äventyret?

Sat 30 Nov 2013, 16:40

Är det någon som känner till en recension, beröm, kritik, speltest (eller vadsomhelst; med eller utan spoiler) om Encyklopedistens Klagan, äventyret i Göborgsmodulen till Mutant UA?

(Alltså tankar kring det specifika äventyret "Encyklopedistens Klagan"; recensioner av modulen i sin helhet går att hitta)
 
ollevarm
Posts: 29
Joined: Fri 07 Dec 2012, 18:58

Re: Encyklopedistens Klagan - recension av äventyret?

Mon 02 Dec 2013, 20:43

Jag tyckte inte det var speciellt bra. Sedan är inte bilderna i boken synkade med äventyrtet helt. Det är synd för boken som kampanjmaterial är super!

Olle
 
User avatar
Zapp
Topic Author
Posts: 462
Joined: Sat 09 Apr 2011, 17:45

Re: Encyklopedistens Klagan - recension av äventyret?

Mon 23 Dec 2013, 17:51

Delarna är avgjort större än helheten (framförallt är det synd de använder stundtals grova rälsningsmetoder istället för att överlämna besluten till spelarna/karaktärerna).

(Det var väl lite därför jag letade efter diskussioner kring äventyret... för att se om jag var ensam om mina tankar)
 
User avatar
deusexmatteo
Posts: 70
Joined: Tue 17 Jul 2012, 19:47

Re: Encyklopedistens Klagan - recension av äventyret?

Tue 24 Dec 2013, 21:34

Edit: såg att du ville ha för äventyret specifikt, men först efter jag länkat Fenixartikeln. De där äventyrsfröna de skriver om kanske kan vara någonting dock?

Jag funderar också på att spela det med min grupp. Settingen är väldigt lockande, och jag mins några roliga scener från min genomläsning.

Dock håller jag med om att helheten inte känns lika lockande och ett par passager kändes som att de var något orättvisa mot spelarna; slps som de slåss mot men inte ska besegra och folk som gömmer sig för att kunna hoppa fram och sätta dit dem känns lite unket.

Ska du spela eller spelleda det Zapp? Fenix borde ha recenserat det utan att spoila, ska se om jag kan hitta det om du inte redan kollat.

Här är fenix recension, den säger inte jättemycket men spoilar inte heller. http://www.speltidningen.se/recensioner ... p?g=94&t=2

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 4 guests