Pådrift?
Topic Author
Posts: 13
Joined: Wed 10 Feb 2021, 17:21

Kort om Askerdal

Wed 10 Feb 2021, 17:33

Hej!

Har nyligen börjat spela MUA, med de nytryckta böckerna. Har tänkt mig ett äventyr i området av Askerdal. Har försökt få tag på Kalabaliken i Karle men börjat förtvivla allt mer (inte för att jag trodde det skulle bli lätt till att börja med... men, men...)
Jag känner bekväm med att hitta på lite själv men vill ändå känna till lite så att min version inte går alltför mycket på tvärs mot den officiella versionen om jag mot förmodan skulle få tag på den senare.
Finns det någon här på forumet som känner till något om området och skulle kunna tänka sig att bara i några korta drag beskriva området (om SL-information så kanske pm)?
Det är väl inte riktigt som en förbjuden zon men är där någon strålning eller liknande (har för mig jag hört något om glas eller syrastormar). Är det ungefär som Möken (mer eller mindre stenöken) vad gäller flora, vad finns det för fauna? Har också för mig att jag läst/hört att det kan finnas vissa fornfynd/fornbyggnader på/under området. Något av intresse?

Ursäkta om jag postar detta fel.

Tacksam för svar :)
 
User avatar
Fenhorn
Moderator
Posts: 4439
Joined: Thu 24 Apr 2014, 15:03
Location: Sweden

Re: Kort om Askerdal

Wed 10 Feb 2021, 17:46

Jag gissar att du har sett tråden MUA bibliotekstråden. Vet inte om det du söker finns där men kanske du kan skicka ett pm till han som har biblioteket, han kanske kan hjälp till mer.
“Thanks for noticin' me.” - Eeyore
 
Pådrift?
Topic Author
Posts: 13
Joined: Wed 10 Feb 2021, 17:21

Re: Kort om Askerdal

Wed 10 Feb 2021, 17:58

Hej!

Har inte läst allt men verkade inte som att det jag söker fanns där tyvärr. Åtminstone inte den Äventyrsmodul där det ska stå (Kalabaliken i Karle), men ska kolla närmare om något omnämns.
Det skulle jag ju iof kunna göra. Tack för tipset.

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 6 guests