Sakara
Topic Author
Posts: 139
Joined: Mon 13 Jun 2011, 17:50

Sakaras M:UA Kampanj

Wed 24 Apr 2013, 12:08

Jo tänkte att Jazztråden inte var ett speciellt bra ställe för att fortsätta skriva om själva kampanjen så jag startar en ny tråd här om det.

Detta är den första riktigta försöket jag gör på detta (har gjort några halvhjärtatade tidigare) så vi får se hur det går. Ifall det känns som det blir för mycket jobb så kommer det att sluta. Men för tillfället känns det helt ok =)

Låt oss börja med en beskrivning av settingen:

Hindenburg år 97pt. En stad med kraftiga konflikter och klasskillnader, kengarna sliter för slavlöner medan herrefolket äter belugakulor till frukost. Få ljuspunkter finns för våra vänner förutom den trygghet de har i varandra. Uppväxten har gjort dem härdade för gatans lagar och ok. Alla kommer från olika familjer men har hittat varandra under årens lopp av de mest konstiga anledningar, Magus som var rebellisk mot den strikta militärdoktrinen som var standard i hans familj började umgås med de som samället mer eller mindre förkastat med sig drog han också Sigismund som fick en rejäl ögonöppnare om vad mutanter egentligen var för personer, flera andra slöt sig samman med dem och de skapade en egen trygghet i den kaosartade omgivningen. Där ingen vr helt säker på om de skulle vara vid liv nästa vecka eller inte. Den sista som anslöt sig var en kattdam vid namn Minda. betydligt äldre än dem själva började hon agera mer som en mor/äldre syster för flera av personerna.
Med detta i ryggen har de satt av på en resa för att nå så högt upp i samhället de bara kan eller dö i försöken.

Spelet är inriktat på de sociala strukturerna i Hindenburg med omnejd. Dock kommer vanliga äventyr att finnas med (dock mer utbyggda för att tillåta mer ickevåldslösningar om så önskas). Som kulmen på det hela så kommer de att spela den stora kampanjen till viss del. Dock inte PDIK då jag inte får in den på ett naturligt sätt kommer att ta ett eller två äventyr/äventyrsfrön från den. Men den stora finalen kommer att ske i H:MÄ och sen avslutas kampanjen.

Möt våra orädda rollspelare

Robotar är inte tillåtna i den här kampanjen. Varje spelare har ett unikt fluff som är enbart för dem. Detta är baserat på vad deras karkatärer är för personer och/eller vad spelaren tycker är coolt.

Namn: Magus "Evil" Swäärd
Ålder: 22
Klass: MM
Tidigare yrke: Soldat
Mutationer: Sonar, Hoppförmåga, Dubbelhjärna, Blixtsnabba reflexer, Sömnbefriad.
Nackdelar: Blind, Psi-Svag.
Fluff: Förstärkt kropp
Mål i livet: Skapa en bättre tillvaro för sig själv, sin familj och så många som möjligt. Njuta av livet och beskydda de sina.
Kort bakgrund: Magus kommer från en militär familj där alla är involverade i det militära på ett eller annat sätt. Han gjorde tidigt uppror mot detta och började springa med löst folk som tjuvar och gatupojkar. Detta ogillades starkt av hans far som helt sonika sparkade in honom i det militära med orden "Kom int ut förän du ge vuxen!".
Som tur var trivdes Magus i det militära och han hade antagligen gjort en mindre karriär inom det om det inte hade varit för den där dagen. Stolen stog högt på himlen och Magus förband var ute på skarp övning vid Älgamårdens rubbitkulor. Vid ett simulerat eldöverfall hände något som inte skulle ha hänt. De lätta undertödet hade räknat fel på avståndet och helt plötsligt briserade en av deras granater framför Magus när han låg ned. Splittret träffade honom i ansiktet och gjorde honom permanent blind.
Hans liv kunde räddas men militären avskedade honom pga att han inte kunde vara till nytta för dem. Det var efter detta som han insåg att han måste bli sin egen lyckas smed och slå sig fram i samhället på egen hand.

Namn: Sigismund "Sigge" Lande
Ålder: 23
Klass: IMM
Tidigare yrke: Förkämpe
Talanger:
Nackdelar:
Fluff:
Mål i livet:
Kort bakgrund:

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest