Sakara

[Äventyr] Midnattsvatten

Mon 28 Jan 2013, 01:15

Tjo

Jo jag har just kollat igenom konventsäventyret midnattsvatten. Problemet är att antingen så är strukturen helt uppåtväggarna eller så förstår jag inte hur författaren menade när han skrev det.

Är det någon här som har provat att spela det tidigare?

Patrik

Re: [Äventyr] Midnattsvatten

Tue 29 Jan 2013, 21:12

Jag har kört det och det funkade rätt bra. Men det krävde en hel del plantering av alla inblandade SLPer för att det skulle bli bra.

Vad är det du tycker är oklart i äventyret? Det är inte Järnringens bästa, långt ifrån, men det blir rätt kul i spel i alla fall. Jag körde bara på med alla inblandade, det var långa perioder när RP inte fattade nånting men det är ok det med. De diskuterar fortfarande, ett år senare, vad det egentligen var som hände den kvällen och vad de missade. Ett helt ok utfall. :)

Vilket väl inte svarade på nånting egentligen. Utveckla gärna vad i äventyret du behöver diskutera.

Vänligen,

Patrik

Måns

Wed 30 Jan 2013, 09:22

Är det någon här som har provat att spela det tidigare?
Japp, med riktigt bra resultat. Faktiskt ett av de roligaste äventyren vi spelat. Iaf för mig som SL. Nu var det några år sedan och jag minns att det ibland var lite av en SL-one-man-show, men jag minns Midnattsvatten som en höjdpunkt. Det var som en riktigt skruvad who-dunnit på bästa sändningstid! :)

Edit: Jag är ganska kräsen, och hade exempevis stora problem med Döden på Hertz kanal (som lider av massiva logiska luckor) och inte minst det där konventsäventyret som utspelar sig i Karle med omnejd (som jag upplever som det sämsta). Jag håller De 7 mutanterna som det bästa konventsäventyret. Nu vet du mina preferenser och kan läsa mitt svar i ljuset av det.
Kopparhavets hjältar - Välkomna till en ny värld!

Sakara

Thu 31 Jan 2013, 19:13

Det som fick mig att klia huvudet är just uppspatningen av äventyret. I och med att man får tre splittade tidlinjer så blev det grymt grötigt.

Har justavslutat VRS med gruppen så ska börja pilla på Midnattsvatten i veckan eller så. Återkommer med frågo senaree =)

ollevarm

Mon 04 Feb 2013, 21:41

Midnattsvatten är svårspelat. Ofta fattar spelarna inte ett jota av vad som händer och tappar sugen. Slutuppgörelsen kommer som en överraskning och många har svårt att se hur allt hänger ihop. Det äventyret är skumt och behöver en del tweekande för att fungera bra.
GZIP: Off