davalt

(Mutant UA SPOILER) Fördjupade intriger i DLM

Fri 08 Jun 2012, 18:07

Tjenabox, jag är "ny" på Ligans forum och har lite funderingar kring Ulvriket DLM. Tänkte att detta troligtvis var rätt forum att dryfta sådana spörsmål då det hänger mycket folk från gamla Järnringens forum här.

Vi närmar oss slutet av Den längsta marschen i vår spelgrupp. Jag har byggt ut kampanjen med intrigen kring Rudolfino Rhömer och Töfting. I vår kampanj har Rhömer tagit makten över Operation Gogel, till Kommendantens stora förtret. Rhömers Politiagenter och Töftings Prefekter utkämpar ett kallt spionkrig som förs på gränsen till öppen konflikt.

Rhömer planerar en kupp under dagen G, precis innan Holger aktiveras. När kommendanten till pompa och ståt precis skall ge order om aktivering kommer flera dödskommandon att rusa fram och gripa både Töfting och junta. Därefter kommer Rhömer själv att aktivera Holger och (tror han) vara i besittning av det mäktigaste vapnet i Gryningsvärlden... :roll:
Självklart med rollpersonerna och deras egen agenda mitt upp i allting.

Nu till min fundering. Den mystiska Johannus "Järnmagistern" König refereras till som Rhömers närmast betrodda man på sidan 80 (Det eviga kriget). Men tidigare på samma sida beskrivs han som "ett större hot än Rhömer". Vem är det egentligen som för befäl? Är Rhömer bara en marionett för den fruktade Järnmagistern, eller är Järnmagistern själv ett redskap i Rhömers ägo?
Och vem är egentligen Järnmagistern, varför är han så fruktad?
GZIP: Off