User avatar
Epex
Posts: 71
Joined: Sat 16 Feb 2019, 20:28
Contact:

Re: Sammanställning av allt material till Mutant - UA.

Thu 23 Jul 2020, 02:42

Jag sitter på ett nättillägg vid namn "Skapa detaljerade byar" från 2008 som jag inte ser i listan. Utgivet av Järnringen
Är den i fysiskt format eller i digitalt?
 
User avatar
27Kilo
Posts: 26
Joined: Mon 20 Jul 2020, 17:37
Contact:

Re: Sammanställning av allt material till Mutant - UA.

Thu 23 Jul 2020, 22:33

Digital PDF :)
 
User avatar
Epex
Posts: 71
Joined: Sat 16 Feb 2019, 20:28
Contact:

Re: Sammanställning av allt material till Mutant - UA.

Fri 24 Jul 2020, 00:25

Digital PDF :)
Kan man få en kopia?
 
 
User avatar
Epex
Posts: 71
Joined: Sat 16 Feb 2019, 20:28
Contact:

Re: Sammanställning av allt material till Mutant - UA.

Fri 24 Jul 2020, 15:46

Man tackar, man tackar! Har du något mer sånt här?
 
User avatar
27Kilo
Posts: 26
Joined: Mon 20 Jul 2020, 17:37
Contact:

Re: Sammanställning av allt material till Mutant - UA.

Fri 24 Jul 2020, 17:03

Allt möjligt från "De sju mutanterna" till "Zoologisk scenariotävling". Men det är blandat med icke officiellt material, så jag får sortera, sammanställa och lägga upp någonstans samt länka hit.

Ska försöka fixa till nästa helg :)
 
User avatar
Epex
Posts: 71
Joined: Sat 16 Feb 2019, 20:28
Contact:

Re: Sammanställning av allt material till Mutant - UA.

Fri 24 Jul 2020, 17:05

Allt möjligt från "De sju mutanterna" till "Zoologisk scenariotävling". Men det är blandat med icke officiellt material, så jag får sortera, sammanställa och lägga upp någonstans samt länka hit.

Ska försöka fixa till nästa helg :)
Allt material som har räddats är värt att lägga upp någonstans så att det finns till hands! Det är så mycket som har gått förlorat så om vi bara får en bråkdel av det så är det guld värt!
Gör så!
 
Bengt Petter
Posts: 772
Joined: Sat 09 Apr 2011, 11:27

Re: Sammanställning av allt material till Mutant - UA.

Wed 13 Apr 2022, 21:11

Jag sitter på ett nättillägg vid namn "Skapa detaljerade byar" från 2008 som jag inte ser i listan. Utgivet av Järnringen
Okej, oerhört sent på bollen, men ändå: vad jag minns var detta ett foruminlägg på mutant.nu - och inte något som Järnringen gav ut. Hur jag vet det? Jo, det var jag som skrev inlägget, som nu tydligen har blivit en redigerad PDF. Jag kan inte minnas att jag tackade ja till att få texten överförd till något annat format. Om jag är sur för det? Nä, låt det ligga kvar. Kul att någon sparade mitt gamla inlägg! Men om ni hittar något annat foruminlägg som jag har skrivit och vill göra något av det - skicka ett PM till mig först.
 
User avatar
Epex
Posts: 71
Joined: Sat 16 Feb 2019, 20:28
Contact:

Re: Sammanställning av allt material till Mutant - UA.

Wed 13 Apr 2022, 23:11

Jag sitter på ett nättillägg vid namn "Skapa detaljerade byar" från 2008 som jag inte ser i listan. Utgivet av Järnringen
Okej, oerhört sent på bollen, men ändå: vad jag minns var detta ett foruminlägg på mutant.nu - och inte något som Järnringen gav ut. Hur jag vet det? Jo, det var jag som skrev inlägget, som nu tydligen har blivit en redigerad PDF. Jag kan inte minnas att jag tackade ja till att få texten överförd till något annat format. Om jag är sur för det? Nä, låt det ligga kvar. Kul att någon sparade mitt gamla inlägg! Men om ni hittar något annat foruminlägg som jag har skrivit och vill göra något av det - skicka ett PM till mig först.
Ja ha! Det hade jag igen aning om! Coolt men vi ska försöka PMa dig om vi hittar något med ditt namn på. Oftast så står det inga namn längre så det är svårt att veta vem som skrivit det.
Har du något annat som du skulle vilja dela med dig av?
 
Bengt Petter
Posts: 772
Joined: Sat 09 Apr 2011, 11:27

Re: Sammanställning av allt material till Mutant - UA.

Thu 14 Apr 2022, 07:46

Jag sitter på ett nättillägg vid namn "Skapa detaljerade byar" från 2008 som jag inte ser i listan. Utgivet av Järnringen
Okej, oerhört sent på bollen, men ändå: vad jag minns var detta ett foruminlägg på mutant.nu - och inte något som Järnringen gav ut. Hur jag vet det? Jo, det var jag som skrev inlägget, som nu tydligen har blivit en redigerad PDF. Jag kan inte minnas att jag tackade ja till att få texten överförd till något annat format. Om jag är sur för det? Nä, låt det ligga kvar. Kul att någon sparade mitt gamla inlägg! Men om ni hittar något annat foruminlägg som jag har skrivit och vill göra något av det - skicka ett PM till mig först.
Ja ha! Det hade jag igen aning om! Coolt men vi ska försöka PMa dig om vi hittar något med ditt namn på. Oftast så står det inga namn längre så det är svårt att veta vem som skrivit det.
Har du något annat som du skulle vilja dela med dig av?
Ok. Jag har alltså inte sparat något digitalt och nästan allt jag skrev till MUA trycktes i någon form, så det går att hitta, tror jag. Min allra första grej, Söderns mutanter, var dock bara en PDF. Jag har den inte själv, men någon annan har den kanske?

Vad gäller gamla forumtrådar på mutant.nu, så minns jag särskilt en tråd som jag startade och kommenterade en del i. Den hade en rubrik som var något i stil med ”Varför ska RP agera i olika äventyr?”. Den blev grunden för mitt fortsatta rollspelsskrivande och några från det som skulle bli Fria Ligan deltog också i diskussionen, vill jag minnas. Diskussionen kretsade kring gruppkoncept, som ju också har blivit stommen i de flesta av Fria Ligans produkter. Intressant nog var det flera i den tråden som helt dissade diskussionen (den kallades av någon för ”navelludd” eller liknande). Hade varit kul om den tråden gick att hitta och rädda.

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests