Larlock
Posts: 22
Joined: Tue 26 Jun 2012, 12:51

Re: Sammanställning av allt material till Mutant - UA.

Thu 07 Mar 2013, 00:55

Finns det inget bra sätt att samla allt material på en öppen plats online på nåt sätt? Jag har en hel del som jag laddade hem i en torrent. Men jag tror att det är en del som saknas. Kan man skapa en öppen mapp som alla kan hjälpas åt att ladda upp det material de har? Typ the ultimate compete mutant Ua digital edition. ;)
 
Sakara
Posts: 138
Joined: Mon 13 Jun 2011, 17:50

Re: Sammanställning av allt material till Mutant - UA.

Thu 07 Mar 2013, 03:16

Då blir nog paradox lite sura i ögat. Låt gå att MUA är nedlagt men företag är lite som de är
 
Larlock
Posts: 22
Joined: Tue 26 Jun 2012, 12:51

Re: Sammanställning av allt material till Mutant - UA.

Sat 09 Mar 2013, 13:07

Det de tjänar mest på, om de ändå inte tänker släppa några nya utgåvor, är väl ändå att folk spelar deras spel? Då får folk upp ögonen för det och skaparna får cred. Det är inte som att de har något att förlora på det. Allt som säljs görs ju mellan privatpersoner. Jag tycker det är vår plikt att hedra dem genom att sprida det så att så många som möjligt får del av den underbara gryningsvärlden.
 
User avatar
Peter
Posts: 587
Joined: Sat 09 Apr 2011, 14:52

Re: Sammanställning av allt material till Mutant - UA.

Sun 10 Mar 2013, 15:59

Det de tjänar mest på, om de ändå inte tänker släppa några nya utgåvor, är väl ändå att folk spelar deras spel? Då får folk upp ögonen för det och skaparna får cred. Det är inte som att de har något att förlora på det. Allt som säljs görs ju mellan privatpersoner.
Det kan man definitivt tycka, men det är tyvärr inte vårt beslut utan deras.
Check out my BoL heroic migration period hack - Barbarians of the Dark Ages
Kolla mitt ny-klassika BRP-derivat - Monster och Människor
 
User avatar
Zapp
Posts: 462
Joined: Sat 09 Apr 2011, 17:45

Re: Sammanställning av allt material till Mutant - UA.

Sun 09 Mar 2014, 10:38

Efter att ha gjort tråden Sammanställning av allt material till Coriolis började jobba med en dito till Mutant - Undergångens Arvtagare. Så här långt har jag kommit. Om jag glömt något så hojta till.
Ska vi se... har du plats för mer MUA-material även om det kanske inte är officiellt, Guendolin?

Ber om ursäkt på förhand om du redan fått med något av detta, jag kan ha missat något. Nämner jag ingen källa är det för att jag inte vet, lägg gärna till.

Utan inbördes ordning:
* "NAMN" - tre sidor med förslag på MUA-klingande namn ordnade i bokstavsordning (börjar med "Abraxendahl, von".
* Max fon Maadmans karta över Pyrisamfundet år 96 pt. (Säkert från en källa du redan nämnt, vill bara ta upp separat då den tar upp orter som "Goda Lag" etc)
* Tidslinje (från 316 fpt tills "nu").
* Den Fjättrade Gåsen, mutantzin specialnummer Gothcon 2004: "Gåsens Rubbitburgare" och "Den Bästa Lilla Esterjomsbodegan i Askerdal".
* Den Fjättrade Gåsen, mutantzin nr 7, juli 2004: "Mutant 20 år - stor special", "Primusorden", "Sanitära Olägenheter i Hindenburg", "Askans Dal", "Bildsköne Barry Basilius", "Den drömmande Knegaren", recensioner av Pirit-modulen och Väktaren & Vidundret, med mera
* Nättillägg till Den Drömmande Knegaren och Sanitära Olägenheter i Hindenburg (DFG #7) inkl. "Solkig Sköldbagge"
* Flåsfrun (båtskiss, Döden på Hertz Kanal)
* Augustin (hjulångare)
* Novellettetävlingens Bidrag. Jag listar dem här i hopp om att det gör dem googlebara för framtiden: Tokbäng i Knasskogen, Kött i grytan, Se döden på dig väntar..., Den förlorade mutantens återkomst,
Vår man på Kalasa-Bank, Människans Bästa Vän, Kampanjsynopsis(?), Framdrivningsskruvens hemlighet,
Valet, Skarprättarens nya kläder, Skrotstaden, Todd Bunker, Kallaveras rejs, Expedition: Kå-Ess, IL7 till SLutstationen, Herr Mixers Hårdvara, Gnards verand, En revoltärs död, En kock på Villovägar, Sandens längtan, Jolmsebo, Begravda, Eter-Spöket, När Mekkorna Tystnar, I råttans Hjärta, Ankershus, Vilja, rätt och mannamod, Snubben med plåtluvan, Knogvalsen - blod, svett och liniment, I ett hus vid skogens slut..., Den försvunna manuset, En Hindenburgsk mardröm; skarpa eggar, Mysteriet i Antax, Räddaren i nöden, Fabriken, Min brylling i Hindenburg, Brinnande broderi, Rubbitarnas Rubber


Kommentarer:
Polizgazetten – Din röst i Pyrisamfundet innehåller "Bland Murvlar och murmeldjur" och "Murvlar och Z-oxar".
Midnattsvatten är inte så mycket ett nätäventyr som ett konventsäventyr LinCon 2003.



Zapp
 
User avatar
Zapp
Posts: 462
Joined: Sat 09 Apr 2011, 17:45

Re: Sammanställning av allt material till Mutant - UA.

Sun 09 Mar 2014, 10:45

Det de tjänar mest på, om de ändå inte tänker släppa några nya utgåvor, är väl ändå att folk spelar deras spel? Då får folk upp ögonen för det och skaparna får cred. Det är inte som att de har något att förlora på det. Allt som säljs görs ju mellan privatpersoner. Jag tycker det är vår plikt att hedra dem genom att sprida det så att så många som möjligt får del av den underbara gryningsvärlden.
Det må så vara, men du föreslår en "öppen mapp", som rättighetsinnehavarna då kan slå ner på alldeles för enkelt.

Tror du får låta nöja dig med sådana initiativ som är tillräckligt krångliga att slå ner på att de inte orkar. Du vet själv vilket.
 
stalorato
Posts: 102
Joined: Tue 15 Sep 2015, 17:46

Re: Sammanställning av allt material till Mutant - UA.

Fri 24 Mar 2017, 18:00

hej, för länge sen fanns mkt av det ovan nämnda fan-skapade materialet ute på nätet.
jag hade ingen egen dator då men minns att jag fann det en gång av en slump..
är det nån som vet om det finns kvar nånstans fortfarande?
 
User avatar
Telephalsion
Posts: 30
Joined: Thu 23 Oct 2014, 21:48

Re: Sammanställning av allt material till Mutant - UA.

Tue 25 Apr 2017, 10:36

Jag undrar också om något av ovan fan-material finns att hitta någonstans. Jag erbjuder min egna slumptabell för T10000 i utbyte!
 
kronkdebronk
Posts: 1
Joined: Mon 03 Dec 2018, 21:25

Re: Sammanställning av allt material till Mutant - UA.

Mon 03 Dec 2018, 21:33

Bump på uråldrig tråd! Finns det någon vänlig själ som har tillgång till det som trådskaparen en gång skrev om?
 
User avatar
DanneGard
Posts: 17
Joined: Sat 15 Sep 2018, 21:01
Location: Tranås

Re: Sammanställning av allt material till Mutant - UA.

Sun 16 Dec 2018, 19:35

Bump på uråldrig tråd! Finns det någon vänlig själ som har tillgång till det som trådskaparen en gång skrev om?
+1 intresserad jag med :)

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 5 guests