User avatar
krank
Topic Author
Posts: 46
Joined: Wed 27 Apr 2011, 23:04
Location: Nynäshamn
Contact:

Söker speltestare till cyberpunkrollspel!

Wed 09 Oct 2013, 22:34

Hej!

För er som inte känner mig: Jag är Mikael Bergström, och jag bygger rollspel. Hittills har jag skrivit och gett ut More than Human, Null State, Evolutionens Barn samt det lite mer udda VÄRMEDÖD. Jag brukar satsa på att bygga ett spel per år ungefär.


Jag söker nu SPELTESTARE till mitt nästa rollspel, Rotsystem.

Den gamla, utopiska civilisationen har fallit, och människan bor nu isolerade i gigantiska, delvis förfallna arkologier. I dem kämpar megakorporationer om makt och resurser, medan folket lider när tillgången på mat och energi blir allt sämre. Vore det inte för Koalitionen skulle vi nog haft ett andra Korporationskrig på halsen för länge sedan.

Utanför arkologierna finns bara ruiner, rester och lämningar från tiden då människan fanns överallt. De gamla städerna är nu övervuxna av aggressiva mossor och växter. Därute härskar Grönskan, ett globalt nätverk av växter som kommunicerar via radiotelepati. Den hindrar all kommunikation, och det är på grund av dess framväxt människan inte längre är planetens härskare.

Rollpersonerna är "Frilansare", legosoldater och problemlösare som plockas in av megaföretag och andra organisationer för att göra sådant man av olika anledningar inte vill eller kan använda sin egen personal till. Det är ett hårt och farligt arbete, men sällan tråkigt.

Hör av er via PM eller mail till krank23@gmail.com. De första grupper som anmäler sig och genomför speltestet belönas med en signerad bok när den släpps...

SPELTESTET:
Ni kommer att få tillgång till ett par någorlunda "färdiga" speltexter som beskriver hur man skapar rollpersoner, rullar tärningar, letar efter ledtrådar och annat som brukar vara viktigt. Därtill ett par texter om världen samt givetvis ett speltestäventyr (15 sidor).

Jag är lite tidigt ute, så texterna är inte alldeles polerade ännu, och det finns till exempel inga färdigskapade rollpersoner ännu. Ett uppdaterat rollformulär kommer att skapas innan helgen. Jag känner hursomhelst att jag inte kan vänta med speltest innan allt är skinande vitt och kliniskt, så det får räcka med att dokumenten som behövs är... "begripliga".

TID:
Det brukar ta kanske en halvtimme-timme att skapa rollpersoner om SL läst och fattat texten innan. Jag har kört igenom speltestäventyret på c:a 5-6 timmar, men det kan säkert göras både snabbare och längre.

INTRESSERAD?
Skicka ett mail till krank23@gmail.com. Man kan skriva här i tråden också, eller skicka mig ett PM.
 
User avatar
Nils
Site Admin
Posts: 517
Joined: Fri 01 Apr 2011, 16:16
Location: Stockholm
Contact:

Re: Söker speltestare till cyberpunkrollspel!

Thu 10 Oct 2013, 23:56

Jag och Kosta i Ligan är sugna :)

Vi kan dock inte lova konkret speltest inom de närmsta 2-3 veckorna dock.
Fria Ligan
 
User avatar
krank
Topic Author
Posts: 46
Joined: Wed 27 Apr 2011, 23:04
Location: Nynäshamn
Contact:

Re: Söker speltestare till cyberpunkrollspel!

Fri 11 Oct 2013, 00:18

Jag och Kosta i Ligan är sugna :)

Vi kan dock inte lova konkret speltest inom de närmsta 2-3 veckorna dock.
Inga problem; arbetet med spelet pågår längre än så =) Kosta ska redan ha länken till speltestdokumentet; skrik till om nån mer ska ha den...
 
User avatar
Nils
Site Admin
Posts: 517
Joined: Fri 01 Apr 2011, 16:16
Location: Stockholm
Contact:

Re: Söker speltestare till cyberpunkrollspel!

Fri 11 Oct 2013, 10:38

Mailar dig!
Fria Ligan
 
User avatar
Mr Variation
Posts: 25
Joined: Wed 18 Jul 2012, 15:54
Location: Söderhamn

Re: Söker speltestare till cyberpunkrollspel!

Wed 16 Oct 2013, 10:19

Mejlat dig nu!

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests