Attackmack
Topic Author
Posts: 134
Joined: Sun 17 Feb 2019, 03:22

Graverade tärningar

Mon 20 May 2019, 12:09

Jag vill bara lägga en liten kritik och förslag till er på Fria Ligan angående era spelspecifika tärningar.

Jag äger en uppsättning av de första tärningar ni släppte till M:0. Simpla, enkla och väldigt tydliga. Passar bra till spelets setting och atmosfär och än viktigare ger spelarna snabbt och enkelt en översikt över slagets resultat!

Jag äger sedan nyss en uppsättning av de tärningar ni släppt till Svärdets Sång och även om det är väldigt snygga och tematiska tärningar så känns de väldigt plottriga och överdrivet designade. Bästa sättet jag kan beskriva det på är att de känns "svåra för ögat". Delvis kan det bero på mitt dåliga färgseende men den krans ingraverad runt själva symbolerna/siffrorna gör att jag inte på en snabb översikt kan se resultatet av ett slag.

Jag ser att tärningarna till Coriolis, och även de nya tärningarna till M:0 följer samma designmönster.
Jag är en torsk för spelaccessoarer och designade tillbehör varvid jag älskar saker som dedikerade tärningar och dylikt, men de måste också kännas som ett hjälpmedel och inte ett hinder. Därför hoppas jag ni funderar lite angående era tärningar framöver och kanske försöker designa dem någorlunda mer avskalat och funktionellt. Som sagt, de "gamla" mutant tärningarna var helt perfekt.

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests