ThemVSyou
Topic Author

Finns det någon anledning?

Mon 18 Nov 2013, 20:25

Märkte då att hela titeln blev för lång men titeln ska vara "Finns det någon anledning att köpa ett exemplar av den "nya" svavelvinter regelboken förutom att ha ett extra regel exemplar"

Ja det är då titeln och min fråga då jag har sett att den har kommit nu och är såklart mindre och lättare vilket är ett plus,
annars undrar jag hur är det med dem här ändringarna ni pratade om i ett av mina tidigare inlägg

Finns det en errata och tanka så man egentligen slipper att köpa en helt ny bok pga lite regel ändringar eller kommer det att komma en sådan?

Som avslut så funderar jag ändå på att köpa den "nya" boken då det kan vara användbart då man skapar karaktärer med flera personer samtidigt, det underlättar ju att ha fler böcker istället för att alla ska trängas vid en

Tomas
Site Admin

Re: Finns det någon anledning?

Tue 19 Nov 2013, 01:49

Hej!

Det finns inget skäl att köpa den nya Regelboken för att få regeländringar - några sådana finns inte. Vi är helt enkelt mycket nöjda med reglerna som de är. :)
En handfull korrfel har fixats till, men de är så få att det inte kommer att påverka spelet.

Har man den gamla regelboken skulle jag säga att det huvudsakliga skälet att köpa den nya regelboken är det du säger - att ha en extra (och lite mer lätthanterlig) regelbok vid spelbordet. :)
Fria Ligan

Henke

Re: Finns det någon anledning?

Wed 20 Nov 2013, 19:57

Glöm inte det ack så aktningsvärda skälet att stödja Fria Ligan i deras fantastiska arbete. :D
I skuggan av Trakorien - Bloggkrönika från Svavelvinter
Förbjuden Zon - Bloggkrönika från Version Noll
Spelledarens Pod - Av spelledare, för spelledare, om spelledare, samt ett och annat spelmöte