Trautman87
Topic Author

Spelarmapp/SL-väska. Vad ska finnas?

Tue 28 Jun 2016, 11:07

Satt igår och gick igenom bokhyllorna och hittade då en gammal spelarmapp med tabeller och rollformulär. Kom då på att man skulle kunna dra detta ett steg längre. Jag tänker mig en tunn väska i samma utformning som en klassisk reseplånbok man hade runt halsen fast i rollformulärsstorlek. Tänker mig plats för rollformulär, mindre anteckningsbok, pennor, mindre integrerad tärningspåse ( tärningar för spelmötet, inte hela samlingen) och ett mindre fack för eventuella spelmarker, kort osv beroende på spel.

För SL tänker jag mig en moddad messengerbag där en löstagbar tärningspåse med kardborre återfinns. Det går självklart att använda en vanlig väska med bra fack men då jag har mycket fritid och upptagna spelgrupper ska man ju hitta på något när man är ledig :)

Någon som har fler ideer på vad dessa väskor/förvaringsplattformar bör innehålla? Jag är än så länge i idestadiet och har inte kommit till skisser ännu vill ha en tydlig bild av vad jag vill göra innan jag sätter igång.

Systemet

Re: Spelarmapp/SL-väska. Vad ska finnas?

Wed 29 Jun 2016, 11:49

När jag var SL för Drakar och Demoner så hade jag en läderportfölj. Alla böcker fick plats, och sedan fanns det arkivfack för tabeller och formulär, pennor och tärningar fanns det plats för också.

Mikethebike

Fri 01 Jul 2016, 18:39

En snygg gammal plåtask med diverse fack med ett radiakmärke på locket vore väl nåt att lägga tärningar, pennor, regelböcker etc i? 

Trautman87
Topic Author

Sun 03 Jul 2016, 20:27

Plåtasken låter ju grymt, dock blir den ju väldigt nischad för Mutant. SL-väska har jag hyfsat klart för mig vad jag vill ha, messengerbag/portfölj fast moddad så min tärningspåse fäster på ena kortsidan med kardborre.

Det är en spelarmapp/enklare väska som är lite svårare, särskilt som jag vill kunna "massproducera" till alla mina spelgrupper.