Rutger Rex
Topic Author
Posts: 48
Joined: Tue 13 Dec 2011, 14:51

En hyllning till Fria Ligan

Tue 07 Apr 2015, 21:20

Nu är det dags för en hyllning av Fria Ligan! Ni ska ha all heder för det fenomenala sätt som ni har förvaltat arvet efter Mutant. Både Mutant år noll och Genlab Alpha är fantastiska spel med smidig och välfungerande regelmekanik, underbar atmosfär, de är sprängfyllda med användbara verktyg och fräscha idéer och har inte minst många sköna blinkningar till tidigare utgåvor. Formgivningen och effekten av att endast använda en illustratör gör att spelen hänger ihop snyggt rent utseendemässigt. Att köpa den uppdaterade och finslipade verionen av M:0 var en självklarhet och om inte annat en ren kulturgärning!

Jag var enormt förväntansfull när jag öppnade den lila boxen på julafton för 30 år sedan. Trots många olika rollspel sedan dess har det förväntansfulla pirret i magen inte kommit tillbaka förrän M:0 trillade ner i postlådan i fjol och samma sak hände i förra veckan med Genlab Alpha.

Jag har aldrig spelat ett rollspel som jag tycker så mycket om som M:0. Sträck på er Ligan! :)
 
User avatar
Tomas
Site Admin
Posts: 4896
Joined: Fri 08 Apr 2011, 11:31

Re: En hyllning till Fria Ligan

Tue 07 Apr 2015, 21:32

Härligt att höra, tack för det! Sådana lovord gör underverk för motivationen. :)
Fria Ligan
 
User avatar
Kosta
Site Admin
Posts: 1532
Joined: Fri 08 Apr 2011, 11:04

Re: En hyllning till Fria Ligan

Tue 07 Apr 2015, 22:32

Tack för de fina orden! Det kommer mer :)
Fria Ligan
 
mats77
Posts: 19
Joined: Tue 10 Dec 2013, 08:27

Re: En hyllning till Fria Ligan

Wed 08 Apr 2015, 08:30

Håller med Rutger Rex till hundra procent - ni i Fria Ligan gör ett fantastiskt jobb! Ni producerar snygga och smarta rollspel. Tack! :)

Ska bli spännande att se vad som kommer härnäst!

/Mats
 
User avatar
Henke
Posts: 1639
Joined: Sat 09 Apr 2011, 13:34
Location: Fria Ligan Fanboy

Re: En hyllning till Fria Ligan

Wed 08 Apr 2015, 09:27

Instämmer med föregående talare. Ligans storhet i finurligt regelskapande visade sig för mig redan under Svavelvinters konstruktionsfas och har definitivt fortsatt i samma högkvalitativa anda i M0/GA. Det är ett privilegium och ett rent nöje att få följa med på resan.
I skuggan av Trakorien - Bloggkrönika från Svavelvinter
Förbjuden Zon - Bloggkrönika från Version Noll
Spelledarens Pod - Av spelledare, för spelledare, om spelledare, samt ett och annat spelmöte

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests