Tomas
Site Admin

Re: Mutant år Noll som Fantasyrollspel

Tue 01 Nov 2016, 12:26

Kommer det bli någon kickstarter på Nisse Fantasyrollspelet. Eller nöjer ni er med kickstarten som var på Nisseboken. Jag är gärna med och kickstartar så det blir en tryckt låda :-)
Vi ber att få återkomma om detta! :)
Fria Ligan

Mikl

Fri 30 Dec 2016, 16:27

Jag är enormt nyfiken på hur planerna ser ut för retrofantasyspelet från Gulliksson-kickstarterns stretchgoal. Inte hört nåt på ett tag nu. Någon som kan säga nåt?

Tomas
Site Admin

Fri 30 Dec 2016, 17:26

Jag är enormt nyfiken på hur planerna ser ut för retrofantasyspelet från Gulliksson-kickstarterns stretchgoal. Inte hört nåt på ett tag nu. Någon som kan säga nåt?
Vi har massor av idéer och det pågår mycket bakom kulisserna, men just nu ligger vårt fokus på Tales from the Loop och Mutant Elysium. Men mer info kommer i vår!
Fria Ligan

Peter

Wed 04 Jan 2017, 15:38

Vi har massor av idéer och det pågår mycket bakom kulisserna, men just nu ligger vårt fokus på Tales from the Loop och Mutant Elysium. Men mer info kommer i vår!
Jag hoppas det blir ett spel där man kan:
- Infiltrera det Ylande Tornet för att stjäla Vindarnas Kodex från dess galne Besvärjare
- Tvinga den rasande Magamsauren tillbaka ned i Vulkanklyftan efter att ha tillkalat den av misstag
- Dyka efter förtrollade jadeknivar i albinokrakens grottsjö för att finna vapen mot gastarna i Mörkerkummlen
- Fly från snabbfotade vargryttare ledda av svartalfskonungen Gryx genom en förstenad skog
Och mycket, mycket annat!
Check out my BoL heroic migration period hack - Barbarians of the Dark Ages
Kolla mitt ny-klassika BRP-derivat - Monster och Människor

Tomas
Site Admin

Thu 05 Jan 2017, 16:05

Jag hoppas det blir ett spel där man kan:
- Infiltrera det Ylande Tornet för att stjäla Vindarnas Kodex från dess galne Besvärjare
- Tvinga den rasande Magamsauren tillbaka ned i Vulkanklyftan efter att ha tillkalat den av misstag
- Dyka efter förtrollade jadeknivar i albinokrakens grottsjö för att finna vapen mot gastarna i Mörkerkummlen
- Fly från snabbfotade vargryttare ledda av svartalfskonungen Gryx genom en förstenad skog
Och mycket, mycket annat!
Kul idéer. :)
Fria Ligan

rognas

Sat 07 Jan 2017, 14:11

Lustigt att det här kommer på tal. Jag knåpade ihop en "mod" till År Noll som var fantasybaserad för att jag inte orkade lära mig reglerna till DnD5.

Det utspelade sig i någon slags Post-apoc fantasy á la Sagan om Ringen. Spelarna hade förmågor istället för mutationer och hjältepoäng istället för MP som dessa aktiverades med.

Formulär

Peter

Sat 07 Jan 2017, 19:08

Intressant, och snyggt rollformulär!

Just Hjältepoäng istället för Mutationspoäng känns som en naturlig väg för äventyrsfantasy. Antagligen är hela mekaniken mindre 'smärtsam' för rollpersonen.
Check out my BoL heroic migration period hack - Barbarians of the Dark Ages
Kolla mitt ny-klassika BRP-derivat - Monster och Människor

rognas

Sun 08 Jan 2017, 04:13

Intressant, och snyggt rollformulär!

Just Hjältepoäng istället för Mutationspoäng känns som en naturlig väg för äventyrsfantasy. Antagligen är hela mekaniken mindre 'smärtsam' för rollpersonen.
Tack! Typsnitten var gratis och formuläret gjordes i paint  ;)

Byrax

Mon 09 Jan 2017, 14:27

En propå om återutgivning av Den Femte Konfluxkampanjen till NG-rollspelet, så att det finns lite att spela när rollspelet väl kommer:
http://frialigan.se/forum/viewtopic.php?f=8&t=2709

Byrax

Tue 24 Jan 2017, 15:19

När Berättarna hör böner:

http://erik-granstrom.blogspot.se/2017/ ... terna.html

Intresset gick just upp till...
Image
GZIP: Off