Ifrit
Topic Author

År Noll nya rollformulär och spelkort

Thu 26 Feb 2015, 10:21

Hupp!

Två frågor;

1; Såg att det finns nya rollformulär (för grundreglerna, inte brp alltså) i slutet av den reviderade regelboken, kommer dessa att komma i ett tryckt format och ersätta de som finns idag?
2; Är spelkorten i butiken reviderade med dom nya reglerna?

Edit: lade in rätt länk, tack ekorren :)
Last edited by Ifrit on Thu 26 Feb 2015, 12:28, edited 1 time in total.

Tomas
Site Admin

Re: År Noll nya rollformulär och spelkort

Thu 26 Feb 2015, 11:03

Hej!

1. Nästa gång vi trycker upp nya rollformulär kommer vi att trycka de nya, ja. Skillnaderna är dock mest kosmetiska.

2. Japp, de är uppdaterade, plus att spelkort har lagts till för de nya mutationerna och artefakterna. Det går dock bra att spela med de gamla spelkorten och kika i Regelboken för eventuella regeljusteringar. :)
Fria Ligan

Ekorren

Thu 26 Feb 2015, 11:49

Vill bara påpeka att Ifrit har länkat till Spelkorten till Mutant: Year Zero, den engelska utgåvan. Så det inte blir något felköp. ;)

Jag tolkar det som att Ifrit är ute efter de nya Spelkorten till den nya utgåvan av Mutant: År Noll. Som inte kommer finnas tillgängliga förrän någon gång i april, som jag förstår det. De går bara och förhandsbeställa än så länge.

Här är en länk till dem: http://frialigan.se/produkt/mutant-ar-noll-spelkort/

simon

Tue 21 Jul 2015, 10:20

Finns det möjlighet att få uppdaterade rollformulär likt djurens till mutanterna? Där man bara byter ut de djurspecifika GEn, förmågor mot mutanternas motsvarigheter och byter tillbaks till den orangea färgen? Har efterfrågats i vår grupp, så kanske det finns fler som också vill ha. Räcker gott i utskriftsformat! :)

Har ni tagit fram nått sånt?

Edit: Vad jag frågar efter är mer eller mindre BRP-formuläret utan KP-cirklarna.. Upptäcker jag nu. Är det bökigt eller en lätt sak att fixa? :p

Tomas
Site Admin

Tue 21 Jul 2015, 10:53

Men - så ser ju rollformulären som nu finns för nerladdning ut? Eller missar jag något? :)

Docj kommer vi att göra en liten justering till inom kort, nämligen lägga till tärningssymboler vid grundegenskaper, färdigheter och prylar, så att det är tydligt vilken sorts tärning som används till vad.
Fria Ligan

simon

Tue 21 Jul 2015, 17:17

På miniatyrbilden till länken till År Noll-formuläret ser det ut som om det är det gamla formuläret. Men när man öppnar den så är formulären uppdaterade! Nu känner man sig smart. ^^

Misslyckat Speja slag. Du tar 1 trauma i Känsla efter att ha publikt förnedrat dig på Mutant-forumet. 8-)

Tomas
Site Admin

Tue 21 Jul 2015, 21:18

Hehe, inga problem! :)
Fria Ligan