Mattias H
Topic Author
Posts: 72
Joined: Sun 27 Apr 2014, 23:21

Terran Trade Authority

Thu 30 Oct 2014, 00:44

I samband med lanseringen av Ur Varselklotet var jag på Simon Stålenhags signering av boken på Sci Fi Bokhandeln och vi kom då att prata som hastigast om en (för mig) obskyr serie som i sitt upplägg, enligt mig, hade vissa likheter med Simons bok.

Simon hänvisade mig då till en hjälpsam stilig herre som var med på signeringen och han förstod då vilken bok/serie jag pratade om och han berättade att den är rätt känd och att det till och med finns ett rollspel baserat på serien.

Namnet är "Terran Trade Authority" eller "Terranska Handelsstyrelsen" på svenska.

Jag har nu fått tag i två av dessa böcker på svenska och jag älskar dem nästan lika mycket som Ur Varselklotet, alla tre böckerna ligger på display a la coffe table books. De sista böckerna ska införskaffas de också.

Jag vill dels tacka Simon Stålenhag och den för mig okände mannen (som jag misstänker inte alls behöver vara speciellt okänd här på forumet men jag vet ju inte hur folk ser ut).

Image
 
User avatar
Tomas
Site Admin
Posts: 4897
Joined: Fri 08 Apr 2011, 11:31

Re: Terran Trade Authority

Thu 30 Oct 2014, 01:08

Hej!

Den okände mannen var jag. :)

Grymt kul att du hittade TTA på svenska! Jag köpte nyligen den amerikanska versionen av första boken från ett antikvariat på nätet. Älskar de böckerna! Synd att de är rätt obskyra nu, de är värda ett bättre öde än att glömmas bort. :)
Fria Ligan
 
User avatar
Pingas
Posts: 131
Joined: Mon 10 Mar 2014, 18:23

Re: Terran Trade Authority

Fri 31 Oct 2014, 13:41

Verkar coolt. Är översättningen bra?
 
Mattias H
Topic Author
Posts: 72
Joined: Sun 27 Apr 2014, 23:21

Re: Terran Trade Authority

Fri 31 Oct 2014, 21:44

Jag kände nästan på mig att det var du Tomas. Superkul att du visste vad jag famlade efter. :)

Och ja det är coola böcker.

På svenska är översättningarna lite fumliga här och där skulle jag säga. För min del är det dock skitsamma eftersom det dels är de svenska översättningarna som har störst nostalgiskt värde för mig och dels de jag vill ha när jag ska Sci Fi-indoktrinera mina framtida barn.
 
User avatar
kjw1
Posts: 132
Joined: Sun 22 May 2011, 05:33

Re: Terran Trade Authority

Thu 18 Dec 2014, 11:32

Jag har också den där boken :geek: Brukar kunna dyka upp för fem spänn eller så på loppisar... Visste inte att det fanns fler eller att det fanns ett helt RGP baserat på det hela. Antar att det var de illustrerade böckerna som kom först :?: :roll:
[kJw1]
prudentia nostra constatia
 
User avatar
Zapp
Posts: 462
Joined: Sat 09 Apr 2011, 17:45

Re: Terran Trade Authority

Thu 30 Apr 2015, 14:34

Fuck yeah! TTA är grymt bra

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests