Peter

Re: Bygge pågår!

Wed 13 Apr 2011, 11:19

Bärga Järnringenforumet:

Det känns som en ganska stor grej. Det finns mycket klassiskt material där. Och det är lite för mycket volym för att bärga hem på post per post basis. Iofs har ju mutantforumet stickys med klassiska trådar. Det kanske är en bra plats att börja på.

Sedan är frågan om det är ok för Fria Ligan att hosta detta eller om det är dags att starta en hemsida för M:UA-uvar enl. modellen Pyris Patrioter.
Check out my BoL heroic migration period hack - Barbarians of the Dark Ages
Kolla mitt ny-klassika BRP-derivat - Monster och Människor

daflum

Mon 18 Apr 2011, 08:59

Förhoppningsvis kanske det finns eldsjälar till frilansare som kanske kan göra detta. Tror detta skulle äta massa tid som kan läggas på Coriolis men samtidigt måste sakerna där bärgas på ett eller annat sätt.

Kosta
Site Admin

Mon 18 Apr 2011, 13:52

Jag tror Tomas redan svarat att vi kollar upp det men inte kan ge några besked innan vi fått besked från Järnringen. Jag kan tvyärr inte säga när vi får besked.
Fria Ligan

Peter

Mon 18 Apr 2011, 14:39

Jag har påbörjat lite klippa & klistra. Det är tyvärr inte särskilt effektivt - det finns säkert någon som är lite mer IT-smart än jag är som kan tipsa om någon metod för att föra över hela trådar.

Det jag rotar i är gamla mutantgrejer. Finns egentligen inget hem för dem här på fria ligans forum i nuläget. Är det något som ni har lust att husera: ett mutantforum alltså? Eller skall det materialet snarare till rollspel.nu?

P.s. Vad gäller MUA så tycker jag att följande skall räddas:
http://www.forum.jarnringen.se/viewtopic.php?t=21785

Kosta
Site Admin

Mon 18 Apr 2011, 14:44

vi har ju för tillfället inget MUA-aktigt här - för att det inte är planerat attd et ska ligga i FL forum - om vi får över det komemr det antagligen bli som akriverat och låst forum med sep länk.

Jag antar, mina FL-kompanjoner får rätta mig, att om man vill diskutera saker aktivt bör det väl startas ett nytt forum på lämplig plats (rollspel.nu kanske).
Fria Ligan

Peter

Mon 18 Apr 2011, 14:49

vi har ju för tillfället inget MUA-aktigt här - för att det inte är planerat attd et ska ligga i FL forum - om vi får över det komemr det antagligen bli som akriverat och låst forum med sep länk.

Jag antar, mina FL-kompanjoner får rätta mig, att om man vill diskutera saker aktivt bör det väl startas ett nytt forum på lämplig plats (rollspel.nu kanske).
Right - jag missförstod det hela, och trodde att ni skulle ta över hela järnringens forum, om inte annat så som tie-in till v0. Plötsligt blir frågan om Järnringens forum mer brännande.

Tomas
Site Admin

Mon 18 Apr 2011, 16:37

Right - jag missförstod det hela, och trodde att ni skulle ta över hela järnringens forum, om inte annat så som tie-in till v0. Plötsligt blir frågan om Järnringens forum mer brännande.
Vi önskar att vi hade mer klara besked att ge här, men vi har ingen kontroll över vad som sker med Järnringens forum. Det är helt och hållet upp till Järnringen. Vi har väckt frågan om att bevara forumen i någon form, men något svar har vi inte ännu.

Vad gäller möjligheten att lägga upp ett MUA-forum här hos oss så finns det eventuellt rättighetsfrågor också. Om det är möjligt så har vi absolut inget emot det. Men vi kommer att satsa det mesta av vår tid och energi på våra egna spel.
Fria Ligan

Peter

Mon 18 Apr 2011, 16:44

Vi önskar att vi hade mer klara besked att ge här, men vi har ingen kontroll över vad som sker med Järnringens forum. Det är helt och hållet upp till Järnringen. Vi har väckt frågan om att bevara forumen i någon form, men något svar har vi inte ännu.

Vad gäller möjligheten att lägga upp ett MUA-forum här hos oss så finns det eventuellt rättighetsfrågor också. Om det är möjligt så har vi absolut inget emot det. Men vi kommer att satsa det mesta av vår tid och energi på våra egna spel.
Givetvis - det här är verkligen inte ert ansvar eller er boll. Jag missförstod diskussionen helt enkelt. Själv tycker jag att ett "Pyri Patrioter" för M:UA med forumsinnehållet hade varit bäst. Coriolis hamnar ju i säkra händer hos er, så där är jag mindre oroad.

Zapp

Mon 18 Apr 2011, 17:29

Om inget exceptionellt rådigt initiativ tages tror jag den mest realistiska inställningen är att förvänta sig att allt material från Järnringens forum kommer gå förlorat när servern stängs ner, med enbart enskilda diskussioner samt opraktiska "diskussionsarkiv" som undantag.

kjw1

Wed 06 Jul 2011, 00:46

Har ni förslag eller åsikter på framförallt forumet får ni gärna vädra dom här!
Fungerar fin fint. Tänkte bara på en teknisk detalj - finns det möjlighet att ställa in antal poster som visas per "trådsida"? Persojnligen skulle jag gärna se fler (tjugo?) än idag.

/KJW1
[kJw1]
prudentia nostra constatia