User avatar
Rollspelsräven
Posts: 107
Joined: Mon 19 May 2014, 23:05
Location: Stockholmszonen

Re: Bygge pågår!

Sun 15 Jun 2014, 20:14

Jag förstår att det finns fler dimensioner än användarupplevelsen för mig som PC-användare, såsom admin-gränssnitt och mobil-gränssnitt etc men innan ni byter vill jag säga:

Nuvarande system fungerar nästintill perfekt. I motsats till andra forumlösningar är

...det är inte långsamt utan istället blixtrande snabbt.
...det är inte klåfingrigt komplext utan befriande enkelt.

Det gör jobbet, vare sig mer eller mindre. Det finns inga irriterande animationer, scrollande fält, disqus-kommentarer, javascript, inga flashlösningar, tredjepartsanrop, wysiwyg-rutor... helt enkelt, inget av det som gör så många andra forumlösningar till en långsam buggig frustrerande soppa.

Jag förstår att nuvarande system brister bakom kulisserna, men användarupplevelsen är helt överlägsen de flesta andra system jag sett. Så snälla, välj ett system som fokuserar på forumfunktionaliteten - det vill säga ett snabbt och enkelt system för att skriva plaintext och inget annat.


Det finns så många sätt att sänka användarvänligheten på.... se på WRNU... men även FFGs sunkiga forum... eller det "nybörjarvänliga" sättet att editera Wikipedia-artiklar (som jag undviker som pesten).

Sorry om jag låter som en surgubbe, men faktum är att nästan samtliga nya forummjukvaror har häpnadsväckande brister i sin grundfunktionalitet i sin iver att länka till Facebook och Twitter, skapa snitziga rullningar, typsnitt och jag vet inte vad för skräp (för att inte tala om reklamkopplingar) som bara segar ner och försvårar.

Tja, det var mina 2 ören :)
Det enda som saknas är gilla-knappen som jag inte kan hitta. var är den?
Vi ses i en zon nära dig!
 
User avatar
Jurij 1138
Posts: 329
Joined: Fri 29 Apr 2011, 09:15
Location: Zonen på Öarna

Re: Bygge pågår!

Thu 19 Jun 2014, 08:37

Mycket intressant sak jag upptäckte idag. I IE8 (som jag använder på jobbet) har jag en länk till Forumindex högst upp, men när jag startar min Mac hemma och öppnar Safari så finns den inte där. Skumt skumt. :)
________________________
Meka Extraordinaire
 
snow
Posts: 12
Joined: Mon 16 Jun 2014, 15:06

Re: Bygge pågår!

Thu 19 Jun 2014, 19:40

Ja när vi nu byter kommer det naturligtvis vara till en plattform som är mobiloptimerad, sen behöver det nödvändigtvis inte vara via Tapatalk. phpBB i sin grund är ju annars extremt omodernt så det är bara via tredjepartsprogrammet Tapatalk som det blir smidigt att använda. De flesta moderna forummjukvaror har inbyggt mobilstöd.
Varför ska ni byta? Det här forumsystemet är ett av de bästa jag sett någonsin.

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest