deusexmatteo

Re: SFZ

Tue 10 Jun 2014, 23:13

Satt och lyssnade på de senaste som jag missat i dag, sjukt bra! Gillar att man hörde folkölsburkarna gå av snabbare och snabbare mot slutet när diskussionen blev intensivare - gött häng!

Hörde att ni hade varit med på radio och att det hade varit 4 minuter rollspel på SR för första gången någonsin. Hade varit roligt att höra er spela År Noll eller någonting sånt, eller om ni har exempel på saker som har hänt när ni spelar det. Jag vet inte, det kanske är svårt att översätta till bra pod, men mins att Penny Arcade gjorde det med DnD i sin pod för ett par år sedan. Det var någon slags promotion för nya versionen som skulle komma ut då och det kändes som att jag fick bättre insikt i hur spelet var att spela genom att lyssna på det.

Annars tycker jag att diskussionerna är intressanta över lag, schyst att ni inte verkar ha svårt att prata om vad det är som ni gillar med spel utan analyserar en del. Kul att höra!

Träsket

Wed 11 Jun 2014, 21:32

Jo lite "Actual Play"(finns det någon svensk variant? "Faktiskt Spelande" :? ) i podcasten skulle ju vara nice!
Nu i internet tider känns det lite konstigt att inte fler gör såna, är ju ett bra sätt för att få höra hur spelet faktiskt spelas.

Krönikören

Thu 12 Jun 2014, 00:07

Stämmer in i kören! Det var riktigt underhållande att lyssna på Nils i radion! :)

Gråskägg

Thu 12 Jun 2014, 11:19

Jo lite "Actual Play"(finns det någon svensk variant? "Faktiskt Spelande" :? ) i podcasten skulle ju vara nice!
Nu i internet tider känns det lite konstigt att inte fler gör såna, är ju ett bra sätt för att få höra hur spelet faktiskt spelas.
Absolut! Jag är övertygad om att det skulle bli strålande underhållning. :)

Apropå detta kommer ju förträffliga TableTop (efter makalöst framgångsrik kampanj på Kickstarter) att utökas med en RPG spinoff till nästa säsong.
Video nästa format för SFZ? ;)
Slutstation Hökarängen - avstigning för samtliga passagerare!

Rollspelsräven

Thu 12 Jun 2014, 12:34

Varför inte göra ett sånt där populärt Vlog inlägg av ett spelmöte och lägga ut på YouTube, kanske kan vara ett sett att få in lite nya Crowd funding bidrag?
Vi ses i en zon nära dig!

Träsket

Thu 12 Jun 2014, 13:18

Varför inte göra ett sånt där populärt Vlog inlägg av ett spelmöte och lägga ut på YouTube, kanske kan vara ett sett att få in lite nya Crowd funding bidrag?
Absolut!Det är väl som de duktiga säljarna tjatar om, man ska sälja upplevelsen, inte funktionerna. Många små Indie-dataspel har ju fått enorma lyft av att spelas på Youtube. Även brädspelen som demonstrerats på ovan nämda TabelTop skulle jag tro

Skulle ju möjligen också kunna lugna den stora massan Trad rollspelare som blir oroliga av att det inte är T20:or eller T100:or som kastas. ;)

Gråskägg

Thu 12 Jun 2014, 15:20

Gör det till en ny perk i crowdfundingen av Mutant: Genlab Alfa. Erbjud ett begränsat antal gäster/backare att delta i ett spelmöte med Ligan (eller delar därav) och gör det till ett Signaler från Zonen: Special Edition. :)
Slutstation Hökarängen - avstigning för samtliga passagerare!

Henke

Thu 12 Jun 2014, 15:24

Gör det till en ny perk i crowdfundingen av Mutant: Genlab Alfa. Erbjud ett begränsat antal gäster/backare att delta i ett spelmöte med Ligan (eller delar därav) och gör det till ett Signaler från Zonen: Special Edition. :)
Tror också på den här idéen. En lite billigare variant på €500 där man hoppar över middag och besök på Skansen.
I skuggan av Trakorien - Bloggkrönika från Svavelvinter
Förbjuden Zon - Bloggkrönika från Version Noll
Spelledarens Pod - Av spelledare, för spelledare, om spelledare, samt ett och annat spelmöte

talgboll

Thu 12 Jun 2014, 15:57

Tycker man ska skilja de två sakerna åt. Vill man betala för ligistspel fine men inte att det ska spelas in och visas. Låt det var privat. Låt ligisterna själva spela upp och visa sina spel och låt oss ta del av det gratis.
Driver Rollspelskollektivet www.facebook.com/rollspelskollektivet
Gratis rollspelsmaterial på http://maxrollspel.tumblr.com

Rollspelsräven

Thu 12 Jun 2014, 17:04

Tänkte mest att Vlog på YouTube skulle spelas in av Fria Ligan och kanske något längre inslag än vad det var i radion typ 20min max, där man går igenom lite strid och kanske lite Arkdynamik. Så folk får se rulla tärning och lite hur arken funkar. Det är väll det som skiljer sig mest skulle jag tro. Kanske en genomgång på hur zonsektor äventyren ser ut.
Vi ses i en zon nära dig!
GZIP: Off